Урок: Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям

Мета: розкрити особливості бароко як літературного напряму; показати багатство художніх надбань бароко; формувати цілісний світогляддев’ятикласників; розвивати навички характеристики художнього напряму; пробуджувати інтерес до мистецтва бароко; виховувати шанобливе ставлення до творів мистецтва.

Обладнання: мультимедійні слайди з репродукціями картин художників, фонозаписи музики композиторів доби бароко.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі вмінь і навичок. Хід уроку Бароко – це художнє світосприйняття, яке відбиває особливості свого часу із ‘являється тоді, коли оптимізм, простота і прозора ясність, властиві творчості митців ренесансної доби, перестають задовольняти.

В. Мацапура

I.Мотивація навчальноїдіяльності.

Слово вчителя. Ось уже п’ятий рік триває наша захоплююча подорож сторінками літературних творів зарубіжних письменників. За цей період ви зробили чимало цікавих відкриттів, збагатилися інтелектуально і духовно, отримали незабутні враження. Цього року на вас чекає незвичайний курс літератури. Адже ви починаєте вивчення загальноєвропейських художніх напрямів.

II.Актуалізація опорних знань.

-Як називається поступальний розвиток світової літератури від найдавніших часів до сьогодення?

-Які етапи всесвітнього літературного процесу ми розглядали у 8 класі?

-Чиможна стверджувати, що мистецтво античності, Відродження було загальноєвропейським ?

•Робота з підручником.

Ознайомлення зі структурою підручника «Зарубіжна література. 9 клас».

•Читання вступної статті.

III.Робота над темою уроку.

Слово вчителя. Першим стильовим напрямом в історії культури, який більшою чи меншою мірою охопив усі народи Європи незалежно від національності та віросповідання, одноголосно називають бароко. Більше того – це перший напрям, який вийшов за європейські межі.

•Презентація теми, мети уроку.

•Словникова робота.

Бароко – дивний, вибагливий, химерний. У ХУІІ-ХУШ ст., коли виникло і розвивалося мистецтво бароко, термін застосовували тільки до пластичних видів мистецтва, з кінця XIX ст. помітили стилістичну відповідність у літературній та музичній творчості доби, а з першої половини XX ст. культурологи почали говорити вже про таємничу і суперечливу “людину бароко”, вбачаючи в цьому феномені найближчу типологічну спорідненість із внутрішнім світом людини XX ст.

•Робота над епіграфом.

Талановитим архітектором пізнього бароко був Бартоломео Франческо Растреллі (1700-1771). Растреллі-молс;-ший уславив своє ім’я роботою в Російській імперії: спорхі-женням Смольного монастиря, Зимового палацу, Виховательского будинку в Санкт-Петербурзі, Царськосельського Петергофського палаців, а також Андріївської церкви у Києв

Висновок. Для барокової архітектури характерною І урочиста монументально-декоративна єдність, яка вражає своїм розмахом.

•Віртуальна екскурсія картинними галереями світу.

Голландський митецьХарменс ван Рейн Рембрандт (160Є -1669) у руслі мистецтва бароко виробив свій оригінальний мистецький стиль, який виходить за рамки певних стильових напрямків. Рембрандт виразив у своїх картинах найважливішу для нього ідею, що людина досягає свободи і природності, пізнаючи права світу і, поборюючи егоїзм, досягає всеохоплю-ючоїлюбові.

Висновок. В образотворчому мистецтві для барокових творів характерне звернення до релігійних сюжетів, де художників цікавлять насамперед сюжети чудес та муче -ництва, де яскраво проявилися властиві бароковій стилістиці гіперболічність, патетика.

Матеріали для коментування музичних творів

Антоніо Вівальді (1678 – 1741) – італійський композитор скрипаль-віртуоз, автор понад 40 опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального концерту. Музика Вівальді ламала усталені схеми. Він надав яскравість формальній та ритмічній структурі концерту, повторно шукаючи ґасмонійні контрасти, і винайшов інноваційні мелодії і теми. Вівальді був здатний створити музику, призначену для поціновування широкою аудиторією, а не лише інтелектуальною меншістю.

Йоганн Себастьян Бах (1685 – 1750) – видатний німецький композитор і органіст. Вважається одним із найвизначніших композиторів світу. Його роботи позначені інтелектуальною глибиною, технічною досконалістю та мистецькою красою. Бах – неперевершений майстер поліфонії. Творча спадщина митця надзвичайно велика, охоплює понад 1000 композицій, з них 320 кантат, багато мес, ораторії, численні хорали, мотети, інструментальні твори тощо.

•Бесіда за сприйняттям поетичного твору.

-Які враження викликав у вас вірш?

-Як поет ставиться до спадщини бароко?

-Як потрібно ставитися до творів мистецтва ? IV. Підбиття підсумків уроку.

•Підсумкова бесіда.

-Чи сподобалися вам твори мистецтва бароко?

-Хто із митців бароко справив на вас найбільше враження? Чим саме?

-Що таке бароко?

-Чому бароко вважають першим загальноєвропейським художнім напрямом ?

Очікувані результати.

Домашнє завдання. Опрацювати матеріали підручника про мистецтво бароко. Повторити відомості про мистецтво бароко, отримані на уроках всесвітньої історії та історії України. Підготувати індивідуальні повідомлення про митців бароко (завдання для бажаючих).

Збережи - » Урок: Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям . З'явився готовий твір.

Урок: Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.