Гоголю многим зобов’язані ті, хто має потребу в захисті. Н. Чернишевський На мій погляд, дуже справедливі слова Ф. М. Достоєвського про сучасну російську літературу: “Всі ми вийшли з гоголівської “Шинелі”, адже саме завдяки Гоголю об’єктом уваги письменників стала нелегка доля “маленької людини”. Одним з перших Гоголь із надзвичайної усі права захищені 2001-2005 силою заговорив про ц непомітних, жалюгідних і, як здається з першого погляду, смішних людях, призиваючи звернути на них увага, намагаючись викликати співчуття, розуміння, жалість. Із глибоким почуттям жалю письменник розповідає нам про життя Акакия Акакиевича Башмачкина, головного героя повести “Шинель”, показуючи несправедливість і жорстокість суспільства стосовно цьому “маленькому людині”. Багато в чому відношення до Баш-Мачкину товаришів по роботі зв’язано було з його невмінням постояти за себе, боязкістю, а також з тим, що протягом багатьох років у департаменті він, одержуючи досить убогу платню, виконував одну посаду - чиновник для листа
Товариші по службі, навіть зовсім молоді, не поважали його, сміялися, “острились над ним, у скільки вистачало канцелярської дотепності”, усіляко знущалися з Акакием Акакиевичем: ображали, сипали на голову папірця. Не вміючи відповісти кривдникам, Баш-Мачкин усе зносив терпляче, тому що його думки й почуття були віддані роботі. Не вміючи нічого, крім переписування документів, Акакий Акакиевич трудився “з любов’ю”, у нього навіть були власні улюблені букви. Безсумнівно, перед нами в це образі з’являється обмежена особистість, тому що Башмачкин вів нудне й нецікаве життя (яка, до речі, його цілком задовольняла): він не дозволяв собі ніяких розваг, не обертав уваги на їжу, у нього не було інших інтересів, крім переписування, і її думки - про рівні рядки
Але адже особистість формується не тільки на основі тих внутрішніх задатків і здатностей, які дані людині від народження, але й у процесі взаємодії із суспільством. Соціум найчастіше твердий і несправедливий стосовно “маленької людини”. Перекручені моральні норми, помилкові цінності є причиною того, що мир належить багаті й іменитим, а чесні, чималі, талановиті люди змушені животіти в безвісності, тому що всього їхнього зусилля пропадають даром. Навколишніх не цікавлять внутрішні достоїнства людини, але залучають зовнішні ознаки статку, удачливості, успіху. Заслуга Гоголя в тім, що він зумів не тільки побачити, але й показати небезпека деградації суспільства, у якому усе більше й більше збільшується неуважність, байдужість людей друг до друга, де у звичку ввійшло не тільки приймати й проводжати, але й ставитися до людини “по одежинці”.
Це насправді страшно, адже иесь сенс ЖИТТЯ, все своє майбутнє щастя Башмачкин нидит не в реальних досягненнях, освоєнні невідомого, і в пошитті нової шинелі, що із простого одягу й друг перетворюється в символ благополуччя, упевненості й собі, поваги в очах інших. Ще більш жахливо те, що без цієї шинелі суспільство не хоче зауважувати не тільки життя людини, але і його смерть, адже померлого Акакия Акакиевича в департаменті кинулися тільки на четвертий день. Згодом багато письменників звернули свою увагу на “маленьку людину”, зробивши його героєм своїх добутків. Але саме завдяки Н. В. Гоголю читач уперше почув тихий жалібний голос, у якому звучить розпач і безнадійність: “Залишіть мене, навіщо ви мене кривдите?”
Збережи - » Трагедія “маленької людини” у повісті Н. В. Гоголя “Шинель” . З'явився готовий твір.