Традиції й новаторство комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Традиції й новаторство комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»

Комедія А. С. Грибоєдова “Горі від розуму” є новаторським добутком. Спочатку вона була задумана автором як классицистическое добуток, але Грибоєдов зумів перебороти рамки класицизму й створив першу в російській літературі реалістичну п’єсу. “Горі від розуму” соціально-політична комедія. У ній поставлені насущні проблеми, що хвилювали громадськість в 20-е роки XIX століття. У добутку відбита правдива картина російського життя після війни 1812 року

Ідея відбиття боротьби консервативн і прогресивного змусила письменника відійти від канонів класицизму. У першу чергу, слід зазначити особливості конфлікту комедії. Якщо в классицистическом добутку головним двигуном сюжету повинен був бути любовний конфлікт (комічний або трагічний), то в “Горі від розуму” суспільний конфлікт переплітається з любовним і випливає з його

Основний сюжет комедії укладається в тім, що Чацкий, “з далеких мандрівок возвратясь”, намагається посвататися до дівчини, що він любить. Вона колись відповідала йому взаємністю, але за три роки багато чого змінилося. Софія вже не любить його. Це Чацкий розуміє після холодного прийому в будинку Фамусова. Він намагається з’ясувати, хто милий її серцю. Мучимый ревнощами, Чацкий нападає спочатку на Фамусова, а потім і на всі “фамусовское суспільство”, наживаючи ворогів

Зрештою він з’ясовує, що Софія любить зовсім, з його погляду, невартої людини. І ображений у своїх кращих почуттях, їде. Саме в той момент, коли Чацкий, озлоблений і страждаючий, висловлюється перед “фамусовским суспільством”, засуджує його, зриває маски, конфлікт любовний переростає вобщественный.

Поводження Чацкого провокує поширення плітки про його нібито божевілля. Таким чином, у комедії присутні два конфлікти, що не відповідало принципам класицизму. Комедія “Горі від розуму” це сатира на московське дворянства 20-х років XIX століття. Ми точно можемо відновити час дії комедії. У комедії згадується про те, що Москва тільки що відбудувалася після пожежі 1812 року

Згадується рух карбонаріїв в Італії, що існувала в 1813-1817 гг. (“Ах, боже мій, він карбонари”), ланкастерское взаємне навчання, що одержало особливе поширення в Росії в 1817 році. Прагнучи показати все московське суспільство, Грибоєдов вивів дію комедії за межі сцени. Для цього він використовував велику кількість внесценических персонажів. На сторінках комедії зустрічаються численні згадування родичів, знайомих, впливових осіб (Кузьма Петрович, Марья Алексевна, Левон і Боринька, князь Федір, Тетяна Юріївна й ін.). Цей новаторський прийом допомагає більш широко показати вдачі Москви, що протиборствують сторони, розширити рамки оповідання. Під час дії комедії головний герой Чацкий вимовляє кілька монологів, присвячених проблемам державного устрою, освіти, кріпосного права, рабського наслідування всьому іноземному

Ці публіцистичні монологи покликані не тільки розкрити образ головного героя, але й показати відношення автора до цих проблем. Тут Чацкий виступає як герой-резонер. Ця риса була характерна й для классицистической драми, де був дуже сильно дидактичний початок. Але у творі Грибоєдова не один, а два резонери

Не тільки головний герой виражає думку автора, але й служниця Софії Ліза вторить йому. Її визначення й оцінки людей дуже точні, мітки, афористичні. Саме їй належать влучні характеристики, наприклад, Чацкого, Скалозуба: “Хто так чутливий, і весел, і гострий, як Олександр Андре-Ич Чацкий”, “И золотий мішок, і мітить у генерали”. Одне з основних відмінностей комедії “Горі від розуму” від традиційних добутків це характеристика персонажів. Для класицизму характерно досить схематичне зображення героїв (як правило, герой є носієм якоїсь однієї негативної риси: дурості, боягузтва, жадібності й т.д.). У Грибоєдова немає настільки однозначних оцінок

Чацкий за всіма правилами позитивний герой, носій передових ідей, але він нездержливий в оцінках людей, іноді різань, а це образливо. Так, із самого початку він кривдить Фамусова, що його виховав, піклувався про нього. Фамусов представник консервативного суспільства, “століття минулого”. Він засуджує Чацкого, але навіть після перших випадів з боку Чацкого намагається бути терпимим. Фамусов - турботливий батько, привітний, хлібосольний хазяїн, та й у загальному-те незлобива людина. Софія, отвергшая Чацкого, також не викликає беззастережного осуду

Її вчинки цілком з’ясовні образою на Чацкого, що виїхав надовго, залишивши її одну. Такий неоднозначний підхід до персонажів руйнує канони класицизму в зображенні героїв, наближаючи комедію до реалістичного добутку. У копіювання заборонене © 2005 комедії Грибоєдов використовував новаторський вид вірша вільний ямб, або баєчний вірш. Використання цього розміру дозволило авторові передати інтонації розмовної мови, що, безперечно, пожвавлювало дію. Влучна, афористична мова комедії стала одним з головних досягнень письменника

Дотепер у російській мові існують афоризми, що належать перу Грибоєдова: “щасливі годин не спостерігають”, “ішов у кімнату, потрапив в іншу”, “мій друг, чи не можна для прогулянок подалі вибрати завулок ”, “не людин, змія”, “з корабля на бал”, “їли третя година, а в три дні не звариться”, “з почуттям, з толком, с розміщенням”, “сюди я більше не їздець”… Але, незважаючи на достаток новаторських прийомів, у комедії є безліч винятково классицистических чорт. Це обумовлено тим, що, драма консервативний рід літератури, і корінні, радикальні зміни в ньому сприймаються із працею, тому Грибоєдов і віддав данину класицизму. Так, у комедії можна помітити дотримання трьох єдностей: вся дія комедії відбувається протягом доби, у будинку Фамусова, всі вчинки Чацкого пов’язані з любовним конфліктом

Грибоєдов використовує для характеристики персонажів мовці прізвища: Фамусов (від латинського “хата” “поголоска”), Скалозуб, Молчалин, Тугоуховские, Горич, Репети-Лов і др. Саме прізвище “Чацкий” обрані не випадково. Спочатку вона писалася як Чадский; сучасники Грибоєдова вгадували в цьому ім’ї натяк на Чаадаєва. Крім цього, багато героїв виступають у стандартні амплуа: Фамусов дурний батько, Чацкий невдачливий наречений, Ліза субретка, Скалозуб багатий наречений. Любовний конфлікт складається із двох любовних трикутників: Чацкий Софія Молчалин, Молчалин Ліза Петруша. Про наявність героїв-резонерів було сказано вище.

Таким чином, Грибоєдов створив прекрасний добуток, що пройшло випробування часом. Комедія “Горі від розуму” це дивний сплав традиційних і новаторських прийомів, унікальний добуток у росіянці літературі

Збережи - » Традиції й новаторство комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» . З'явився готовий твір.

Традиції й новаторство комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.