Тема поета й поезії в лірику А. С. Пушкіна

Одна з найбільших заслуг Пушкіна в тім, що він затвердив ремесло поета не тільки як неганебне, але і як почесне. До цього поезія була розвагою, дворянською забавою. Не існувало професійних поетів – віршотворці мали посади й чини, а писали «на дозвіллі». Не випадково Микола I дав Пушкіну чин камер-юнкера, нагадавши йому: поезія поезією, але дворянин зобов’язаний служити. Пушкіна кинув виклик суспільству вже тим, що захотів жити на доходи від своїх добутків

У той момент у Росії це було майже неможливо: поняття авторських прав було досить розпливчастим, а гонорари – чисто символічними. Більшу роль грала й романтична традиція: поет – істота не від миру цього, не йому піклуватися про матеріальні блага. Тому настільки актуальним виявився вірш Пушкіна «Розмова книгопродавца з поетом», написане в 1824 році

Книгопродавец говорить: Вам ваше дороге створіння, Поки на полум’ї праці Кипить, вирує воображенье; Воно застигне, і тоді Осоружно вам і сочиненье. Дозвольте просто вам сказати: Не продається вдохновенье, Але можна рукопис продати. Останні два рядки, що стали крилатими, чітко виражають якщо не особисту позицію Пушкіна, те, у всякому разі, ту, котру він змушений був зайняти. Майже через сто років, в 1925 році Марина Цветаева напише, маючи на увазі поетичний вечір: «Пережити вірші – так, написати вірші – так, прочитати вірші – так, нав’язувати квитки на вірші – ні». Лірика – занадто особиста частина творчості, це запис по гарячих слідах. Коли вірш створений, до нього немає повернення

И тому безглуздо намагатися пристроювати свої прожиті вірші. Але читач у стані відкрити їх заново, побачити в них себе – і знову пережити. От чому (не говорячи вуж про чисто грошові інтереси) «можна рукопис продати». Який поет у поданні Пушкіна? Самий піднесений і глибокий образ поета намальований у вірші 1826 року «Пророк».

Його герой, не вдоволений миром людей, млоїмо «духовної жаждою». Коли вона стає нестерпної, йому є шестикрылый серафим. Відбувається чудесне перетворення простого смертного впророка.

Замість грішної мови він знаходить «жало мудрыя змії». Він одержує право «дієсловом палити серця людей». Неспроста пророка позбавляють трепетного людського серця, замінивши його палаючим вугіллям

Вогонь, що жгет поета, – стан його великого роздирання, що і відрізняє Майстра від автора. До пророка, позбавленому всього й обдарованого всім, волає глас Божий, даючи головне – натхнення. До цього все залежало від волі самої людини: метаморфози, що відбулися, були викликані його духовною роботою. Але останнє перетворення від нього вже не залежить. Відтепер йому не дано мовчати

В 1923 році Марина Цветаева писала Борисові Пастернаку: «Мені потрібно сказати вам безмірне: розвернути груди. У бесіді це робиться шляхом мовчань. А в мене адже тільки перо!» Перо – хрест поета. Але, міркуючи про долю поета, Пушкін говорив не тільки об вищому нього призначенні

Його хвилював і питання так званої «користі». Замолоду він під впливом майбутніх декабристів уважав поезію засобом досягнення політичних цілей. В 1817 році в оді «Вільність» позиція автора була сформульована дуже ясно: all soch © 2005 Прийди, зірви з мене вінок

Розбий зніжену ліру… Хочу оспівати волю миру, На тронах уразити порок. Згодом Пушкін змінив свою думку: він полемізував з Рилєєвим, стремившимся підкорити мистецтво конкретним практичним завданням

Показовий вірш 1828 року «Поет і юрба». Чернь звертається до поета зі словами: Ти можеш, ближнього люблячи, Давати нам сміливі уроки, А ми послухаємо тебе. Але поет із гнівом відповідає: Не для життєвого волненья, Не для користі, не для битв, Ми породжені для вдохновенья, Для звуків солодких і молитов. Отже, ціль поезії не користь, не вплив на народ, не виховання. Кожна душа розвивається сама, жоден пророк не зробить це за неї. Тому поет і не береться виконувати вимога юрби

«Ціль поезії – поезія», – як затверджував сам Пушкін

Збережи - » Тема поета й поезії в лірику А. С. Пушкіна . З'явився готовий твір.

Тема поета й поезії в лірику А. С. Пушкіна





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.