Сприйняття, пам’ять, мислення, уява | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Сприйняття, пам’ять, мислення, уява

Гарною зоровою пам’яттю володіють люди з ейдетическим сприйняттям, тобто ті, котори е здатні протягом тривалого часу “бачити” відсутню в реальному зоровому полі картину або предмет. Зорова пам’ять пов’язана зі збереженням і відтворенням образів; вона надзвичайно важлива для людей всіх професією, особливо співробітників ОВД, художників, конструкторів. Цей вид пам’яті припускає розвинену в людини здатність до уяви. На ній заснований, зокрема, процес запам’ятовування й відтворення матеріалу: те, що людина зрительно може собі представити, він, як правило, легше запам’ятовує й відтворює

Слуховая пам’ять - це гарне запам’ятовування й точне відтворення різноманітних звуків, наприклад мовних, музичних. Вона необхідна музикантам, філологам, людям, що вивчають іноземні мови

Словесно-логічна пам’ять характеризується тим, що людина, що володіє нею, швидко й точно запам’ятовує зміст подій, логікові якого-небудь доказу, зміст тексту, що читається, і т.п. Цей зміст він може точно передати своїми словами, найчастіше зовсім не пам’ятаючи деталей вихідного матеріалу. Даним типом пам’яті нерідко володіють науковці, викладачі

емоционал ь ная пам’ять - це пам’ять на колишні коли-або переживання. Вона бере участь у роботі всіх видів пам’яті, але особливо проявляється в людських відносинах. На емоційній пам’яті безпосередньо заснована міцність запам’ятовування матеріалу: те, що в людини викликає сильні емоційні переживання, запам’ятовується їм прочнее й на більше тривалий строк

Крім названих, є й інші види пам’яті, зокрема дотикальна, нюхова, смакова

Оскільки пам’ять пов’язана з волею, то по характері її участі в запам’ятовуванні й відтворенні матеріалу пам’ять ділять на мимовільну й довільну. У першому випадку мають на увазі таке запам’ятовування й відтворення матеріалу, що відбувається автоматично, без особливих зусиль із боку людини, без постановки їм перед собою мнемической завдання (завдання на запам’ятовування, дізнавання , збереження або відтворення матеріалу). У другому випадку таке завдання обов’язково присутня, а сам процес запам’ятовування або відтворення жадає від людини вольових зусиль

У структурі пам’яті можна виділити два види мнемических здатностей, що мають різні фізіологічні механізми: здатність до запечатлению й здатність до значеннєвої переробки інформації. Обидва види мнемических здатностей впливають на успішність засвоєння знань, однак більшу роль грає здатність до переробки інформації, що характеризує тісну єдність процесів пам’яті й мислення

Pages: 1 2

Збережи - » Сприйняття, пам’ять, мислення, уява . З'явився готовий твір.

Сприйняття, пам’ять, мислення, уява





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.