Робота над творами «Маленький принц» Сент-Екзюпері | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Робота над творами «Маленький принц» Сент-Екзюпері

Подання твору як з’єднання двох творчих початків - художнього тексту й власних думок. Твір як форма діалогу автора й читача

Учитель. Якщо представити літературний діалог як процес з’єднання двох основ (внутрішній і зовнішньої), то й твір можна розглядати теж із двох сторін. Одна - це авторський текст, а інша сторона - наші міркування. Представляємо фрагменти творів на тему “Неповторність дружби й любові. Маленький принц і троянда”. Учні зараховують фрагменти творів. У першому блоці творів головний акцент зроблений на авторський текст, у другому блоці - на міркування читача

1-й блок творів:

1. На планеті Маленького принца ріс одну квітку, несхожий на всі інші квіти. Він був чудесний, зворушливий і чудовий. Маленький принц полюбив його й бажав йому добра, доглядав за ним. Але квітка виявилася кокетливим і примхливим створенням зі складним характером. Маленький принц занадто серйозно сприймав не мають ніякого значення слова й почував себе нещасним. Він залишає свою планету й відправляється подорожувати, щоб побільше довідатися про усім. Маленький принц був занадто молодий і ще не осяг науку розуміння, йому випливало судити по справах, а не за словами, він не повинен був бігти від квітки. Подорожуючи по різних планетах, він багато чого зрозумів, зрозумів, що людина взагалі не повинен прислухатися до квітів, на них треба просто дивитися й вдихати їх пахощі

2. Маленький принц дуже любив задавати питання, як будь-яка дитина - почемучка. Він їх задавав і задавав доти, поки все не зрозуміє, тому, що кожна відповідь викликала нові питання. Він ніяк не міг зрозуміти, як можна займатися іншими справами, коли розмовляєш із дитиною, і тому гнівався

3. Принц був дуже самотній, і його серце вимагало любові. І, коли квітка раптом розцвіла, принц відчув, як розцвіло його серце, і в ньому з’явилася ніжність. А квітка була так само кокетлива, як кокетлива будь-яка дівчина у свої юні роки, і так само прекрасний. Огляньтеся, і, може бути, ви побачите, що така ж квітка росте поруч із вами. Йому потрібно ваша любов і турбота. І тоді на світі буде більше щасливих людей

4. Перша зустріч дуже важлива, адже відбувається взаєморозуміння. Люди можуть сподобатися один одному або розчаруватися. Троянда й Маленький принц сподобалися один одному, але Маленький принц відразу зрозумів, що дивна гостя не страждає надлишком скромності. Але чи навмисно вона так поводилася? Звичайно, немає. Вона була молода й нічого не знала. А головне, не знала, звідки вона, з якої планети, як повинні поводитися троянди. Її ніхто нічому не вчив. Під час прощання Роза сказала: “Я люблю тебе. Моя провина, що ти цього не знав. Але ти був такий же дурний, як і я”. А далі, без усякого докору й образи вона додала: “Постарайся бути щасливим”. Потім троянда заплакала. ПРО, Маленький принц! Як жаль, що тільки через рік ти зрозумів, що ми завжди у відповіді за ті, кого приручилися

2-й блок творів:

1. Маленький принц - це історія про прості людські почуття: про дружбу, любов, розуміння. Дивний народ, ці дорослі! Дрібниці здаються їм важливими, а важливого вони не бачать. Замість того, щоб берегти й прикрашати свою планету, свій будинок і сад, просто дружити й любити, вони воюють, ганяються за славою й багатством. Люди не бачать красу заходів і сходів, неповторність кожної квітки, кожної зірки на небі

2. У житті теж не треба відмахуватися від тих, хто поруч, хто слабкіше, хто має потребу в розумінні. Потрібно розуміти чужі проблеми, співчувати й надавати допомогу. Без турботи й уваги не буває дружби й любові. Піклуватися й бути уважними в житті дуже важливо, уступати в транспорті місце старшим, допомагати хворим - це прояв турботи й уваги. Ще я хочу поговорити про те, що любов і дружба викликають різні емоції. Коли друзі мирно грають і спілкуються, вони веселі. Під час сварки хочеться сумувати

5. Розвиток діалогу на прикладі алфавітного ряду. Алфавітний ряд

Розминка

Учитель. Щоб діалог звучав виразно, потрібно при його виконанні стежити за поступовим розвитком голосу, за правильною інтонацією. У цьому нам допоможе наша артикуляційна розминка “Алфавітний ряд”. 1-я команда интонационно ставить запитання, 2-я команда интонационно дає позитивну відповідь і интонационно задає уточнюючі питання, звертаючись до 3-й команді, а 3-я команда интонационно дає позитивні відповіді на питання 2-й команди

1-я команда: БИ-Бе-БА?

2-я команда: БИ-Бе-БА, БИ-Бе-БА! ВИ-Ве-ВА, ГІ-Ге-ГА, ДИ-Де-ТАК?

3-я команда: ВИ-Ве-ВА, ГІ-Ге-ГА, ДИ-Де-ТАК!

Усе хором: ЖИ-Же-ЖА! ЗИ-Зе-ЗА! КИ-Ке-КА!

6. Робота над класичним сприйняттям тексту і його творчим відтворенням у стилі “ремейк”.

Перегляд відеозапису виразного читання по ролях уривка з 2-й глави “Перша зустріч льотчика з Маленьким принцом” у виконанні трьох учнів: один читає за автора, іншої - за льотчика, третій - за Маленького принца. Учитель під час перегляду розміщає на дошці малюнки, які є ілюстраціями кдиалогу.

Після перегляду відеозапису демонструється сценка по тім же уривку “Перша зустріч льотчика з Маленьким принцом”, але вже в стилі “ремейк”, де замість слів автора учні озвучують уривки зі своїх письмових робіт. Сценка може бути розіграна двома складами. Супутні деталі - плащ принца, два стільці, папка льотчика із блокнотом і олівцем

Уривок з 2-й глави (зі скороченнями) “Перша зустріч льотчика з Маленьким принцом”:

Так я жив на самоті, і не з ким було мені поговорити по душах. І от, шість років тому довелося мені зробити змушену посадку в Сахарі. Щось зламалося в моторі мого літака. Я повинен був виправити мотор або загинути. Води в мене ледь вистачило б на тиждень

Отже, у перший вечір, я заснув на піску в пустелі, де на тисячі миль навколо не було ніякого житла. Уявите ж мій подив, коли на світанку мене розбудив чийсь тоненький голосок. Він сказав:

- Будь ласка, намалюй мені баранчика!

- А?

- Намалюй мені баранчика…

Я підхопився, точно наді ною гримнув грім. Протер ока. Почав оглядатися. І бачу - коштує незвичайне якесь маля й серйозно мене розглядає. Не забудьте, я перебував за тисячі миль від людського житла. А тим часом нітрохи несхоже було, що б це маля заблудилося. Нарешті, до мене повернувся дарунок мовлення і я запитав:

- Але… Що ти тут робиш?

И він знову попросив тихо й дуже серйозно:

- Будь ласка… намалюй баранчика…

Все це було так таємниче й незбагненно, що я не посмітив відмовитися. Як ні безглуздо це було тут, у пустелі, на волосок від смерті, я все-таки дістав з кишені аркуш паперу й вічне перо. Але сказав маляті (трошки навіть сердито сказав), що я не вмію малювати. Він відповів:

- Однаково. Намалюй баранчика

Тому що я ніколи в житті не малював баранів, я повторив для нього одну із двох старих картинок, які я тільки й умію малювати: удава зовні. І дуже здивувався, коли маля викликнуло:

- Ні, немає! Мені не треба слона в удаві! Удав занадто небезпечний, а слон занадто великої. У мене будинку всі дуже маленьке. Мені потрібний баранчик. Намалюй баранчика. І я намалював. Він уважно подивився на мій малюнок і сказав:

- Ні, цей баранчик уже зовсім кволий. Намалюй іншого

Я намалював. Мій новий друг м’яко, поблажливо посміхнувся

- Ти ж сам бачиш, - сказав він, - це не баранчик. Це великий баран. У нього рога… Я знову намалював по-іншому. Але він і від цього малюнка відмовився

- Цей занадто старий. Мені потрібний такий баранчик, щоб жив довго.

Отут я втратив терпіння - адже мені треба було скоріше розібрати мотор - і надряпав от що. І сказав маляті:

- От тобі ящик. А в ньому сидить такий баранчик, якого тобі хочеться

Але як же я зачудувався, коли мій строгий суддя раптом просяяв:

- От це добре! Як ти думаєш, багато цьому баранчикові треба трави ?

- А що?

- Адже в мене будинку всього дуже мало…

- Йому вистачить. Я тобі даю зовсім маленького баранчика

- Не такий вуж він маленький, сказав він, нахиливши голову й розглядаючи малюнок. - Смотри-ка! Він заснув…

Так я познайомився з Маленьким принцом

Ремейк діалогу Маленького принца й льотчика

Маленький принц. Дяденька, дяденька! Будь ласка, намалюй мені баранчика

Льотчик. А? Чого треба?

Маленький принц. Намалюй мені баранчика. От чого треба! Ти що, глухий?

Льотчик. Не умничай, малец! Я тебе добре чую. І, взагалі, ти хто? І що тут робиш?… Ти, може бути, торговець верблюдами? А? Тобі без панамки голову не напече?

Маленький принц. Можна подумати, що в тебе панамка є, ти мені баранчика намалюй, пожалуйста.

Льотчик (малює). Ну, на.

Маленький принц. Ні, немає! Мені не потрібно слона в удаві; удав занадто небезпечний, а слон - занадто великої. Мені потрібний баранчик! Намалюй мені баранчика

Льотчик. Як скажеш. Тобі олійними фарбами або пастеллю?

Pages: 1 2

Збережи - » Робота над творами «Маленький принц» Сент-Екзюпері . З'явився готовий твір.

Робота над творами «Маленький принц» Сент-Екзюпері





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.