Профілактика – основний засіб попередження нестатутних взаємин

У Збройних Силах РФ користуються розробленою раніше методикою поетапної профілактики нестатутних взаємин. Реалізація її вимог здійснюється шляхом послідовного рішення конкретних завдань на різних етапах роботи з особовим складом. Безумовно, успіх цієї роботи багато в чому залежить від своєчасності її проведення. Як і будь-яка фізична недуга, моральна недуга – перекручування норм взаємин між людьми – легше попередити або вилікувати на початковому етапі, ніж боротися із хронічним захворюванням, що дало безліч ускладнень

Виховання людини починається ще до його народження й триває протягом всього його життя. Початок військового виховання знаменується закликом парубка на службу в Збройні Сили, триває на всьому її протязі й закінчується після його звільнення

Першими офіцерами, які зустрічають призовника, є офіцери військових комісаріатів. Їхнє основне завдання полягає в активному формуванні в призовників колективістських якостей, правильному поданні про уставний порядок у військових колективах, профілактичній виховній роботі серед юнаків, схильних до негативних зразків поводження

По прибуттю в частину головна увага повинне приділятися правильному формуванню у воїнів первинних навичок у виконанні службових обов’язків. У перші дні необхідно вивчити вимоги законів і військових уставів про взаємини у військових колективах, роз’яснити, як поводитися в тих випадках, коли хто-небудь із товаришів по службі зазіхає на їхнє достоїнство. На цьому етапі виховної роботи з молодими воїнами-офіцерами варто забезпечити обстановку уваги й доброзичливості, піклуватися про підлеглих, чуйність і такт у взаєминах. Всім випадкам лихослів’я, брутальності, образ із боку сержантського складу й солдат більше ранніх термінів служби повинен бути даний нещадна відсіч. Тим самим домогтися твердої впевненості підлеглих у дотриманні принципу справедливості й рівної відповідальності за дотримання дисципліни й правопорядку

Показовим прикладом необхідності опіки молодих воїнів у початковий етап їхньої служби може послужити випадок, що відбувся у в/ч 73420 р. Волзького, де я починав службу. Прибуле молоде поповнення розмістили в клубі для розподілу по підрозділах. По чиїйсь недбалості там не залишилося жодного офіцера й уже через кілька хвилин старослужащие виносили із клубу відібрані в молоді продукти, речі, цивільний одяг. Зловмисників удалося зупинити. Дуже незатишно почували вони себе перед ладом частини, коли довелося повертати відібране законним власникам. Цей випадок зробив величезний виховний вплив і на молодих воїнів, і на старослужащих.

Перші зміцнилися у вірі в прагненні командирів до соціальної справедливості, других, принаймні, у плині декількох днів не було й видно біля клубу частини

На початковому етапі служби особлива увага необхідно приділити вивченню молодих воїнів, які вступають у сперечання, болісно реагують на зауваження, або відрізняються замкнутістю, стають об’єктом жартів і глузувань, випробовують гостру тугу за будинком

До активної виховної роботи в підрозділі необхідно залучати всі категорії командирів, актив, передових воїнів. Від сержантського складу домагаються рівної вимогливості до молодих воїнів, рішуче припиняються спроби психологічного тиску на молодших командирів з боку солдатів і сержантів більше ранніх строків заклику з інших підрозділів для одержання послаблень землякам, знайомим і т.д. Об’єктом виховання на цьому етапі є не тільки новобранці, але й воїни інших закликів

Величезну роль у вихованні й вивченні особового складу грає врочисте прийняття Військової присяги. У цей день надається прекрасна можливість для зустрічі командирів з родителями воїнів. Дуже важливо проінформувати батьків про умови військової служби, організації побуту, нагадати про необхідність повідомляти в частину про випадки одержання тривожних листів від синів і інших фактів, здатних негативно вплинути на відношення воїна до служби. У той же час необхідно більше довідатися про життя їхнього сина, його навчанню й роботі до служби, характері, планах, намірах і т.д. Бажано підтримувати зв’язку з родителями протягом всієї служби їх сина

Досвід служби в посадах командира взводу й роти підтверджує високу ефективність впливу на особистість воїнів ведення особистої переписки з його родителями. Значні витрати часу практично завжди приносили гарний результат

Командирові важливо мати на увазі, що на початку служби у воїнів активно складаються міжособистісні зв’язки. В інтересах виховання дружби між воїнами різних національностей доцільно рівномірно укомплектовувати всі підрозділи солдатами й сержантами різних національностей. Необхідно аналізувати, хто із земляків уже служить у даній частині, на чому складаються їхні контакти. Офіцери повинні зосередити свої зусилля на роботі в мікрогрупах, що складаються на основі земляцтва, національності

Особлива увага приділяється розміщенню воїнів у підрозділі строго по відділеннях у відповідності зі штатним – бойовим розкладом, контролям черговості вбрань, дотриманню графіка збирання приміщень і території

З перших днів служби необхідно виявляти людей схильних до недисциплінованості, неретельності, сперечанням, “лідерів” з негативною спрямованістю. Для них найбільш характерні жорстокість, егоїзм, бездуховність, прагнення підкорити собі людей, одержати привілеї. З метою забезпечення свого впливу вони найчастіше використовують насильство або погрозу його застосування. Звичайно “лідер” має помилковий авторитет “колишнього хлопця”, “спортсмена”, “знавця сучасної музики” і т.п. У його поводженні яскраво проявляється розв’язність, зарозумілість, брутальність, зарозумілість, самовпевненість. У виявленні подібних “лідерів” використовують індивідуальні й групові бесіди з військовослужбовцями різних періодів служби й національностей, постійне спостереження за поводженням воїнів, аналіз їхніх взаємин. До групи ризику ставляться, насамперед, військовослужбовці виховання, що володіють недоліками,, а саме: раніше суджені й приводи, що мали, у міліцію; воспитивавшиеся в несприятливих умовах, при відсутності одного або обох батьків; обладающие яскраво вираженими негативними рисами характеру; претензії, що мають, на лідерство

З іншого боку, у жодному разі не можна упускати з виду військовослужбовців, що мають фізичний або моральний дефект це потенційні потерпілі

Після виявлення осіб, схильних до нестатутних взаємин, необхідно залежно від умов, повторюваності застосовувати наступні види впливу: спонукання до самопізнання, навчання плануванню поводження, подолання ситуативних імпульсних спонукань, а якщо ці способи не дають результату, то попередження в особистій бесіді, накладення дисциплінарного стягнення, обговорення на загальних зборах підрозділу, залучення військових юристів і др.

У зімкненні військових колективів насамперед необхідно опиратися на досвідчені й бездоганно дисциплінованих воїнів останнього періоду служби. Не слід допускати послаблень для воїнів більше ранніх закликів, важливо висувати однакові вимоги у всім – у великому й малому. Викорінювати думка, що розпорядок дня, дотримання форми одягу, порядок несення служби, побудови, виконання господарських робіт і інші не дуже приємні заходи стають для старослужащих необов’язкові. Не обов’язкове одержання привілеїв і послаблень старослужащими проявляються в явній формі, це може бути замасковане й завуальоване під “добровільне” звалювання ваг служби на себе молодими воїнами

Основними ознаками, що свідчать про наявність елементів нестатутних взаємин, є: неохайний зовнішній вигляд солдат першого періоду служби (брудне робоче обмундирування, зношена взуття, стара натільна білизна, відсутність окремих елементів військової форми одягу) ; пасивність, замкнутість, самота молодих воїнів у вільний час, у святкові й вихідні дні; виконання молодими солдатами найбільш важких і трудомістких хозработ, у тому числі в вільний час, прання, чищення й глажение чужих предметів форми одягу; “добровільне” розміщення в незручних місцях при перегляді кінофільмів, телепередач (перегляд коштуючи) ; суспільна пасивність, небажання виступати на зборах із критикою, відсутність бажання йти у звільнення й культпохід; спроба приховання різного роду травм, у тому числі при медогляді й др.

Pages: 1 2

Збережи - » Профілактика – основний засіб попередження нестатутних взаємин . З'явився готовий твір.

Профілактика – основний засіб попередження нестатутних взаємин





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.