Переказ - ШВИДШЕ! ШВИДШЕ! | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Переказ - ШВИДШЕ! ШВИДШЕ!

О боже мій милий, хай уже закінчуються оці нестерпні останні хвилини перед від’їздом.

Усе вже почуто — усі добрі напутні слова, поради, застере-побоювання. Навіщо їх так багато? Та ще при людях, при знайомих і незнайомих.

Може, щоб бачили, який уважний, добрий чоловік і батько? Ні, ні, що я,— обриває ці думки Марія,— він не хизується, хіба я його не знаю? Він справді такий, та гадки не має, як це нудно і здебільшого недоречно.

Вона вже швидко окинула своїм сірим зірким оком усіх, що їдуть, усіх, що проводжають. Чому це в останні хвилини усі з дбайливим виглядом, найстурбованіпіим тоном повторюють прописні істини про поводження в дорозі, а ті, що від’їздять, хочуть, нарешті, швидше опинитися в диліжансі, відчути рух, подорож.


Але диліжанс поки що стоїть. Скільки він стоятиме?!

І вона також хоче швидше відірватися від того життя, що промайнуло за три місяці, як за мить, закрутило, піднесло, збаламутило, обдарувало багатими скарбами і потаємно образило, бучно визнало і нишком укололо. Усе, усе вона помітила і відчула, а що мовчала на все, була завжди зовні спокійна й стримана — так це зовсім не від нерозуміння обставин, а саме тому, що зрозуміла багато. Та не до кінця. Ще треба було розібратись як слід… але було ніколи… Думала — поїду, в усьому розберусь, усе вгамується. Та відчувала вже — мчить новий потік і тягне непереможно кинутись у нього. Куди він понесе? До яких берегів? Не в тім, звичайно, розумінні, що до Дрездена чи до Берліна або до якогось іншого чужоземного міста. Адже не Петербург лишає вона, а своє полохливе життя петербурзьке. А що чекає її там, за кордоном? Лікування хвороби — то лише привід, не обманюватиме ж вона сама себе.

Вона слухає чоловіка, погоджується, киває головою — знаю, знаю, ти вже казав. Ми на тебе чекатимемо, не затримуйся, будь ласка. Не турбуйся, будь ласка, не самі ж ми їдемо… Але думки її вже не з ним (О. Іваненко; 307 сл.).

Завдання до тексту

1. Визначити стиль і тип мовлення.

2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план

1. Нестерпні останні хвилини.

2. Усе вже почуто.

3. Прописні істини.

4. Диліжанс поки що стоїть.

5. А що чекає її там, за кордоном?

6. Вона слухає чоловіка…

3. Лексична робота.

Диліжанс — багатомісна карета для кінного перевезення пасажирів і пошти.

4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів.

Диліжанс, петербурзьке, чужоземне, нестерпний, незнайомий,

Недоречно, непереможно, нерозуміння, будь ласка.

5. Питання до тексту.

• Що хвилює головну героїню?

• Чому вона не хоче слухати порад чоловіка?

• Куди прямує Марія?


• Як можна охарактеризувати чоловіка Марії?

• Чому думками Марія вже не з чоловіком?

6. За складеним планом Переказ - ати текст.

Збережи - » Переказ - ШВИДШЕ! ШВИДШЕ! . З'явився готовий твір.

Переказ - ШВИДШЕ! ШВИДШЕ!





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.