Переказ – ПІСЛЯ ДОЩУ

Ніч попливла, мов корабель, захлеснутий водою. Чути, як то лопотів, то затихав дощ за вікнами. Жебоніли струмочки, а за ними снувалася каламуть роздумів, хвилюючих вражень, перемагаючи дрімоту. Розвихрені тіні негоди відміряли тривожні хвилини.

Під ранок дощ ущух. Закліпали зволожені вранішні зорі. Сонце, не виринаючи з-за обрію, чекало золотаво-багряним віялом проміння по верхів’ях дерев, ніби довідувалось, чи можна спокійно визирнути на обважнілу, зволожену землю. Ночівники-нетяги один по одному зникли з корчми…

Знову вирушили в дорогу. Бричка покотилася по багнюці, колихаючись по розмитих вибоїнах. Благословляючи народження дня, забриніли на променевих струнах стрижі. Над чорною ріллею поважно попливли в сизому повітрі граки. Під склепінням прозорого неба кожна жива істота почала славити життя. Хотілося обіймати зриму далеч, збагнути осінні кольори лісу, до якого наблизилась бричка (/. Пільгу к; 123 сл.).

Завдання до тексту

1. Визначити стиль і тип мовлення.

2. Скласти план до тексту. Орієнтовний план

1. Ніч попливла, мов корабель.

2. Під ранок дощ ущух.

3. Знову вирушили в дорогу.

4. Кожна жива істота почала славити життя.

3. Лексична робота.

Бричка — легкий візок для їзди, іноді з відкидним верхом.

Жебоніти Тут Створювати тихі, одноманітні звуки.

Обрій — небосхил, горизонт.

Снуватися Тут Поширюватися в просторі.

4. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів.

Вранішній, золотаво-багряний, променевий, бричка, наблизи

тися, з-за обрію, перемагаючи, жебоніли.

5. Питання до тексту.

• 3 чим порівнюється ніч?

• Опишіть ранок після дощу.

• Розкажіть, як прокидається природа і радіє новому дню.

6. За складеним планом Переказ – ати текст.


Збережи - » Переказ – ПІСЛЯ ДОЩУ . З'явився готовий твір.

Переказ – ПІСЛЯ ДОЩУ





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.