П’ЄСА «МІЩАНИ»(Суперечка двох почав, двох ідеологій)

- Чоловік повинен знати, Що йому потрібно робити в житті…. – А… Нил – знає? – Він знає! М. Горький П’єса Олексія Максимовича Горького «Міщани» – не просто дебюту Письменника в драматургії,- нею відкривається нова суспільно-полити-г Ческая лінія»,- писав видний режисер К. С. Станіславський. ; П’єса починається багатозначним діалогом Тетяни й Поли а герої

Поля, слухаючи читання Тетяни, зауважує: «А я б такого не полюбила…немає! Нудний він… І все скаржиться… Невпевнений тому що… Чоловік повинен знати, що йому потрібно робити в житті…» Тетяна (неголосно).

А… Нил – знає? Поля (упевнено). Він знає! «Він знає!» – от що почув російські читачі й глядач після сумно-ліричних монологів чеховських героїв про безвихідність сьогодення й про далеке прекрасне майбутнє, до якого вони не відали шляхів

Нил став як живе уособлення майбутнього, наблизивши його, змусивши повірити в його реальність. Драматург створив героїчний образ людини, упевненого в «своїй силі й у своєму праві перебудовувати життя й всі її порядки». Робітник Нил і Поля, здатна «на всяке геройство»,- «головні фігури» п’єси, так сказано в авторських поясненнях до спектаклю. Щирі герої – Нил і Поля, але чому ж п’єса називається «Міщани»?

У цьому-те й схований глибокий історичний зміст, точно так само, як і в тім, що грандіозна горьковская епопея про майже піввікову історію Росії назване «Життя Клима Самгина», тобто ім’ям духовного брата Петра Бессеменова – діючої особи п’єси. Гіркий відзначав, що головний ворог життя не капітал, а холопи його, поважні міщани, що бажають довести в інтересах свого особистого щастя… неможливість іншого порядку життя. Свій час Горький називав «часом суду» над міщанством, над його «ладом душі», його ідеологією, мораллю, етикою

У будинку Бессеменова поклоняються грошам, тут панує культ речей і скнарості. Тут іде боротьба двох почав: індивідуалістів, що плекають своє боягузливе «я», і людини, що вместили в душі своєї весь біль і радість життя. Прекрасній і трагічне однаково далекі міщанській свідомості. Міщанин позбавлений ідеалів, він ні в що не вірить, не може, не в силах вірити

«Я народилася без віри в серце»,- безпомічно ремствує Тетяна Бессеменова, ища співчуття. Її подруга Цветаева вгадує причину мнимої «психологічної» складності молодого покоління Бессеменовых. «А може бути,- ти боїшся вірити… адже віра- зобов’язує…

» Так, і Тетяна, і Петро Бессеменовы бояться відповідальності, змін, прагнуть до спокою «усередині й поза собою». «Моє бажання втрутитися в саму гущавину життя… місити її й так і эдак»,- натхненно, із захватом говорить Нил. «Нічого не можу змінити, нічого не в змозі внести»,- белькоче Петро, розгублено й мляво. Петро й Нил – їхній двобій становить інтерес, він перспективний, тому що продовжиться в майбутньому, коли супротивники встануть по різні стогны барикади. Петро – уособлення ілюзорних надій міщанства

«Ти – опора нам»,- заклинає старий Бессеменов, звертаючись до сина. Але Петро метається між «хочу» і «повинен». Молодший Бессеменов, «колишнім громадянином півгодини»,- індивідуаліст, що злобує: «Суспільство? От що я ненавиджу!» Мимовільними суддями зіткнення Петра й Нила виступають всі діючі особи п’єси

Старий Бессеменов, не відаючи сам, дає точну оцінку й синові, і Нилові: «Навчився презирства до всього живучого, а розміру в діях не придбав». А Нил – «він зухвалий… він – розбійник, але – людина з особою!» Від першого до останньої дії п’єси йде моральний суд Людини над міщанином. «У вас – з туги помреш…

нічого ви не справи- … ніяких схильностей не маєте»,- говорить Бессеменовым Перчи-Н. «Ви іржа якась, а не люди!» – говорить Олена, жиличка Бессеменовых. Моральні, етичні діалоги-двобої «Міщан» виростають у політичну суперечку «зразкового міщанина» Бессеменова й Нила про хазяїв життя – «хазяїн той, хто трудиться»,- про несправедливість будуючи, при иотором «чесними людьми командують

Збережи - » П’ЄСА «МІЩАНИ»(Суперечка двох почав, двох ідеологій) . З'явився готовий твір.

П’ЄСА «МІЩАНИ»(Суперечка двох почав, двох ідеологій)





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.