Некрасов є спадкоємцем і продовжувачем кращих традицій російської поезії - її патріотизму, гражданственности й гуманності. Тема про призначення поезії - одна з основних у лірику Некрасова. Вірш «Поет і громадянин»- це драматичний роздум поета про співвідношення високої гражданственности з поетичним мистецтвом
Перед нами герої, що перебуває на розпуття і як що б персоніфікує різні
Тенденції в розвитку російської поезії того років, що почуває намічену
Дисгармонію між «цивільною поезією» і «чистим мистецтвом».
Почуття Поета змінюються від іронії стосовно Громадянина, від почуття
Переваги над ним до іронії, образі на самого себе, потім до почуття
Необоротної втрати людських і творчих цінностей і
Далі(в останньому монолозі) до похмурого озлоблення. Рух почуттів в
Громадянина: від вимоги «громити» пороки сміло, «викривати зло» до
Розумінню необхідної для теперішньої поезії активної боротьби, цивільної
Позиції. По суті, перед нами не двобій двох супротивників, а взаємний
пошук щирої відповіді на питання про ролі поета й призначенні поезії в
Суспільної жиэни. Швидше за все
Мова йде про зіткнення різних думок і почуттів у душі людини. У суперечці
Немає переможця, а є загальний, єдино вірний висновок: роль художника в
Життя суспільства настільки значна, що жадає від його
Не тільки художнього таланта, але й цивільних переконань
У літературу 19 століття ввійшла Муза Некрасова - сестра страждаючого,
Знівеченого, пригнобленого народу
(«Учорашній день, години в шостому…»). Муза Некрасова не тільки співчуває,
Вона протестує й кличе кборьбе.
Юрбі нагадувати, що бідує народ,
У той час як вона радіє й співає,
До народу збуджувати вниманье сильних миру-
Чому гідніше могла служити б ліра?…
Тема народу традиційно вважається некрасовской темою. Ап. Григор’єв назвав
Його «людиною з народним серцем». За словами Достоєвського, поети «любив
Всіх тих, хто страждав від насилья».
Вірш «Трійка» написано в улюбленому для Некрасова жанрі пісні
Ритміко-стилістичний лад вірша характеризується особою
Наспівністю, повторами, властивої народної пісні
У центрі вірша образ селянської дівчини, на яку « задивитися
Не диво». Вірш має два тимчасових шари: сьогодення й майбутнє. В
Сьогоденні дівчини живе чекаючи любові: «знати, забило серденько
Тривогу». Але в майбутньому її чекає важка частка, звичайна для жінки-
Селянки:
«буде бити тебе чоловік-коверзун і свекруха втри погибелі гнути». Кінець
Вірша повний смутку
( «і схоронять у сиру могилу, як пройдеш ти важкий свій шлях»). Трійка-
Спосіб-символ, що часто з’являється в народних піснях («От мчиться трійка
Поштова»), це завжди образ волі, волі,
Символ руху, мрії про щастя. В останній строфі чітко звучить
Мотив: щастя -це тільки мрія: «не наздогнати тобі скаженої трійки».
У вірш «Міркування в парадного під’їзду» переважає епічне
Початок: узагальнена характеристика «парадного під’їзду» і окреслення мужиків-
Прохачів. Поет не наділяє кожного із селян якими-небудь конкретними,
Індивідуальними рисами. Деталі портрета зливають цю групу людей у єдиний
Поетичний образ: «сільські люди» , «армячишко худий на плечах», «хрест
На шиї й
Кров на ногах». У другій частині з’являється лірична нота. Це авторське
Звертання до «владельу розкішних палат», що звучить те схвильовано-
Патетично («Пробудися… Відвертай їх! У тобі їх спасенье!»), те скорботно й
Гнівно («Що тобі ця скорбота волаюча, що тобі цей бідний народ?»), те
Зло
И іронічно («і зійдеш ти в могилу …герой»).
У заключній, третій частині епічн і ліричне зливаються воєдино.
Історія мужиків одержує конкретне завершення («За заставою, у харчевні
Убогої всі проп’ють мужики до рубля й підуть, жебраючи дорогою…») .
Завершується вірш питанням, на який у поета не перебуває
Певної відповіді:
Ти прокинешся ль, виконаний сил?
Дуже важлива для розуміння особливостей поезії Некрасова так звана
«покоянная лірика»-
«Умру я незабаром», «Лицар на годину», «Я за те глибоко нехтую себе». Саме
Некрасовский герой виявив зразок мужності й спроби подолання трагічного
Розладу із самим собою, тому що йому все здавалося, що він не відповідає
Високому ідеалу поета й людини
Умру я незабаром…Жалюгідна спадщина,
Про батьківщина, залишу я тобі…
Особливе місце в «покоянной ліриці» займає теми морального ідеалу, в
Пошуках якого ліричний герой звертається насамперед до тих, хто ніс в
Собі біль про людину, біль про Росію ( «На смерть Шевченко», «Пам’яті
Добролюбова», «Пророк»). Народний заступник - страждалець, що йде на жертву
Характерний мотив вибраності, винятковості великих людей, які
Проносяться «зіркою падучої»,
Але без яких «стихла б нива життя». В образі «народних заступників»
Проявляється їхній глибокий демократизм, органічний зв’язок з народною культурою
Не гірше нас він бачить неможливість
Служити добру, але жертвуючи собою
Але любить він возвишенней і ширше,
У його душі немає помислів мирських
По - новому Некрасов писав про любов. Поетизуючи зльоти любові, він не обійшов
Увагою ту «прозу»,
Яка «у любові неминуча». У його віршах з’явився образ незалежної
Героїні, часом норовливої й неприступної («Я не люблю іронії твоєї…»).
Відносини між люблячої сталі в лірику Некрасова
Більше складними: духовна близькість переміняється незлагодою й сварками, герої
Часто не розуміють один одного,
И це нерозуміння затьмарює їх любов
Ми з тобою безглузді люди:
Що хвилина, то спалах готовий!
Облегченье, схвильованої грудей,
Нерозумне, різке слово
Трагічне сприйняття життя, жалю ближньому, нещадна рефлексія й
У той же час невтримна спрага щастя - от відмітні риси поезії
Некрасова
Збережи - » Основні теми й ідеї лірики Н. А. Некрасова . З'явився готовий твір.