ОГЛЯД ТВОРЧОСТІ

Хлопчик, далі! Тут не зустрінеш ні веселощі, ні скарбів! Але я бачу – ти смієшся, ці погляди – два промені. На, володій чарівною скрипкою, подивися в очі чудовиськ И загинь славною смертю, страшною смертю скрипаля!

Н. Гумилев Микола Степанович Гумилев – чудовий росіянин поет, що коштує в джерел акмеизма. Цей плин виникло на запереченні містичних устремлінь символістів, коли символічна школа була на из-цете. Але своїм походженням акмеизм був зобов’язаний символістам. Акмеисты проголошували високу цінність земного тутешнього миру, його фарб і форм, кликали «возлюбить землю» і якнайменше говорити про вічність; своїм завданням вони ставили повернути слову споконвічний, простий зміст, звільнивши його від символістських тлумачень. Організаторами групи поетів були Городецький і Гумилев.

Мандельштам, що входить у групу «Цех поетів», затверджував, що акмеизм не стільки піклується про теорію, скільки затверджує смак. Гумилев уважав себе учнем Брюсова. Ранні збірники віршів Гумилева не були відзначені самобутністю й оригінальністю. Наближається до Каїра судно З довгими прапорами Пророка

По матросах угадати неважко, Що вони зі Сходу. Капітан кричить і метушиться, Чутний голос, гортанних і різкий, Меж снастей видні смагляві особи И миготять червоні фески. Але починаючи зі збірників «Чуже небо», «Сагайдак», «Багаття» перед нами відкривається поет обдарований і самобутній, з мужніми й сильними інтонаціями, яскравими й контрастними фарбами, з карбованим віршем. Гумилев був захопливою й сміливою людиною, вона кілька разів подорожувала по Африці, добровольцем боровся на фронтах першої світової війни. Він увів у російську поезію all so ch. ru 2001 2005 африканську екзотичну тему

На таємничому озері Чад Посередині вікових баобабів Вирізні фелуки стремят На зорі величних арабів. По лісистих його берегах И в горах, у зелених підніж, Поклоняються дивним богам Діви-Жриці з ебеновою шкірою. Пізніше в його лірику чуються філософські роздуми про недосконалість миру, про місце людини в ньому, про неминучість страждань. Трагічність світовідчування Гумилева сполучається в нього з любов’ю Кземле.

Його вірші доконані за формою. Тільки втомлений гідний молитися богам, Тільки закоханий – ступати по весняних лугах! На небі зірки, і тихий смуток на землі, Тихе «нехай» пролунало й тане в імлі. Це – покірність!

Прийди й схилися треба мною, Бліда діва під жалобною чорною фатою! Гумилев уважав віддане служіння мистецтву вище всього. У цьому позначилася його романтичність, уміння піднятися над повсякденним і побачити щиру красу миру. Країна живлющої прохолоді, Лісів і гір стугонливих, де Скуйовджені водоспади Ревуть, начебто бути лиху; Для нас священна навіки Країна, ти чи пам’ятаєш, скажи, Той день, як з Варягів у Греки Пішли суворі чоловіки? Він чужинцем прийшов у цей мир. І він усіляко,- так, по крайній |мере, здавалося,- ще й культивував свою чужеродность миру, свою (несумісність із «юрбою», її інтересами, потребами, ідеалами й з «вульгарної», по його оцінці, реальністю – поза залежністю від того, ішла мовлення про передреволюційну рутину або про післяреволюційну смуту

Імовірно, у житті попередньої Я зарізав і батька й матір, Якщо в цієї – Боже присносущий! – Так жорстоко засуджений страждати… Нехай приходить смертне томленье, Мені воно не перешкодить чекати, Що в моєму прийдешньому воплощенье Зроблюся я воїном знову. Багаті життєві враження від подорожей, війни, страждань [трансформувалися й складалися в «сни». Вся дійсність ка-§алась дурним сном. А в поезії він перетворював, представляючи себе те конквістадором, то папугою з Антильських островів…

У Гумилева немає політичних віршів. Він ухилявся від прямого діалогу із сучасниками. Поет мовчав про те, що діялося із країною й народом у вогненне п’ятиліття 1917-1921. Але й мовчання сприймалося як певна цивільна позиція. Гумилев, що не написав ні однієї «антирадянської» рядка, був приречений

Але ж він передбачав свою загибель: И вмру я не в постелі, При нотаріусі й лікарі, А в якої-небудь дикої щілини, Що Потонула в густому плющі. Але він залишився в історії поезії великим майстром слова

Збережи - » ОГЛЯД ТВОРЧОСТІ . З'явився готовий твір.

ОГЛЯД ТВОРЧОСТІ





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.