Образи-Символи в п’єсах А. П. Чехова

“Художня література тому й називається художньої, що малює життя такою, яка вона є насправді”. А. П. Чехов А. П. Чеховим написана величезна кількість безсмертних добутків: оповідань, фейлетонів, повістей, але особливе, привілейоване місце в його творчості займають п’єси. “Вишневий сад”, “Три сестри”, “Чайку” – безцінна спадщина чеховської драматургії, класика світової сцени. Його п’єси відбивають целую галерею людських типів, образів зі своїм особливим характером і зі своєю долею. Особливою заслугою Чехова-Драматурга можна вважати створення нового для драматургії явища, такого як образи-символи

Саме вони допомагають читачеві й глядачеві найбільше повно й точно зрозуміти щиросердечний стан героїв, їхні взаємини. Одним з яскравих прикладів, all soch © 2005 иллюстрирующих це явище, можна вважати п’єсу “Вишневий сад”. Поряд з героями п’єси, у тісному взаємозв’язку з ними, існує персонаж, не згаданий у списку діючих осіб, але по своїй значимості нітрохи що не уступає їм, – це той самий вишневий сад, що має в п’єсі свій символічний зміст, особливий ліризм Коли сам Чехов вимовляв назву своєї п’єси, створювалося враження якоїсь таємничості, ніжності, любові. Це чітко видно в авторських ремарках: “Світанок, незабаром зійде сонце. Уже травень, цвітуть вишневі дерева, але в саду холодно, ранок…”. Вчитуючись і вдумуючись у комедію, можна помітити, що все саме головне в створені Чеховим характерах, у зображенні їхніх переживань, їхнього минулого й майбутнього визначається тим, у якому положенні кожний виявляється стосовно вишневого саду

Для Раневской і Гаева, представників “минулого”, вишневий сад – це спогад про дитинство, благополуччя, предмет гордості; нарешті, це єдине місце у світі, де вони ще почувають себе будинку. Лопахин цінує не стільки сам сад, скільки чудовий маєток, привабливий об’єкт для вкладення капіталу й енергії підприємця. Ані, представниці “майбутнього”, здається, що її улюблений сад неминуче йде в минуле, а з ним і вся “старе життя” – вічне очікування аукціону, грошевые розрахунки, подачки й борги. Образ вишневого саду рухається, змінюється протягом п’єси, він наповнюється новими значеннями в процесі життя п’єси на сцені, у свідомості читача й глядача

Як би не тлумачився цей образ-символ, вичерпати його зміст навряд чи можливо, ми почуваємо, що мова йде про вічні цінності, які люди повинні зберігати. Більше складний, схований образ-символ ми бачимо в іншій п’єсі великого драматурга. На перший погляд може здатися, що сюжет “Чайки” зводиться лише до історії класичного любовного трикутника – Ніни Зарічної, Костянтина Треплева й відомого письменника Тригорина, але це не так. Головне в “Чайку” – тема подвигу

У мистецтві успіх супроводжує лише тому, хто здатний на подвиг. Крізь морок, вагу й “брутальність” життя, переборені героїнею, читач чує лейтмотив “Чайки” – тему польоту, перемоги. Польоту над труднощами життя до простого людського щастя. Ніна відкидає версію про те, що вона – погублена чайка, що її страждання, її пошуки, досягнення, все життя – тільки “сюжет для невеликого оповідання”.

Не падіння підстреленої чайки, а поле прекрасного, вільного птаха – така глибока поетична тема чеховської п’єси. Антон Павлович Чехов виступив справжнім реформатором театру. Його п’єси – “Чайку”, “Дядько Ваня”, “Три сестри”, “Вишневий сад” – відкрили нову епоху в історії драми й вплинули на розвиток світової драматургії XX в. У цих п’єсах знайшли втілення як уже сформовані, так і абсолютно нові драматургічні принципи

По праву считающиеся класикою, його п’єси дотепер актуальні й здатні без праці будити навіть у самих грубих і черствих душах почуття прекрасного, почуття польоту над незначністю життя.

Збережи - » Образи-Символи в п’єсах А. П. Чехова . З'явився готовий твір.

Образи-Символи в п’єсах А. П. Чехова





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.