Новаторство А. Н. Островського в драмі «Гроза»

Драма А. Н. Островського «Гроза», уперше поставлена в 1859 році на сцені Малого театру, зробила величезне враження на глядачів не тільки гостротою конфлікту і яскравістю художніх образів, але й принципово новою своєрідністю театральної п’єси. Драма А. Н. Островського – реалістичний добуток, і в традиційно-реалістичному висвітленні автором подій, що відбуваються на сцені, можна виділити самобутньому, властивому тільки Островському особливості. Насамперед варто звернути увагу на особливості жанру. «Гроза» – це драма, а не трагедія

В основі її лежить не трагедія окремої особистості, а конфлікт Катерины й «темного царства», і хоча Катерина гине, по жанрі це саме драма. При цьому в ній є й комедійні традиції – це стосується сатиричного зображення вдач патріархального купецького середовища. Островський уперше в драматургії показав це середовище, за що й одержав прізвисько «Колумб Замоскворечья », що підкреслює його роль як першовідкривача теми

Відповідно, важливого значення набувають мовні характеристики героїв, що відбивають їхній рівень утворення й культури, манери поводження, відношення до життя. Так, грубі лайки Дикого, лицемірно-плачучі, слізливі мовлення Кабанихи, що перемежовуються із владними окриками, або пишномовно-урочисті монологи Кулигина наочно показують розходження в поводженні й світогляді героїв. Також важливі й фольклорні традиції образів, наприклад плавне, співуче мовлення Катерины нагадує ліричні народні пісні. Важливу роль грають у драмі символи, що підкреслюють щиросердечний стан пероев або відношення до них автора

Так, один із символічних образів – птах, з якої не один раз порівнює себе Катерина. У колишнім житті, до заміжжя, вона жила, «точно пташка на волі», тепер залишаються тільки гіркі жалі й мрії: «Отчого люди не літають так, як птаха?» Цим символічним образом підкреслюється прагнення героїні до волі. Також один з найбільш значних символів у драмі, що мають зв’язок і з її назвою, – символ грози, що позначає розлад у душі Катерины, Божу кару за доконаний нею гріх. Нарешті, можна вказати на те, що з образом Кулигина зв’язаний громовідвід як символ освіти, знань, які allsoch.

ru 2001-2005 той намагається нести своїм землякам, жителям Калинова. Н. А. Добролюбов, розглядаючи питання про новаторство А. Н. Островського-Драматурга, відзначає дві характерні риси. По-перше, якусь моральну незгідність, відбиту в конфлікті драми. Традиційна боротьба почуття й боргу в душі героїні дозволяється на користь почуття, і це викликає жаль читача. Катерина – злочинниця, з погляду моральних і релігійних підвалин грішна дружина, що змінила чоловікові, але читачі співчувають грішниці, що порушила свій борг

По-друге, що ще більш важливо, у драмі, зрозуміло, не дотримуються класичні єдності, але порушення єдності дії тут привелася до зовсім особливого новаторського зображення героїв. Безліч героїв драми – Глаша, Феклуша, Кулигин – не зв’язані безпосередньо з конфліктом драми, не мають до нього прямого відношення. Для чого ж потрібні ці другорядні персонажі?

Вони створюють тло, на якому розвивається дія. Кулигин, що прагне до освіти й палко викладає високі ідеї служіння науці, не зрозумілий жителями міста й слывет серед них за міського божевільного. Він єдиний, хто оцінює красу пейзажу, природної стихії, що протистоїть «темному царству», але у відповідь чує лише глузування. Феклуша, мандрівниця, розносить по місту звістки й слухи про «несправедливі» землях, про прийдешнє пришестя Антихриста. Глаша, служниця, слухає цю дурницю із вдячністю: «Ще добре, що добрі люди є: немає-ні, та й почуєш, що на білому світлі робиться, а те б так дурнями й померли».

Тло, створюваний за допомогою другорядних персонажів драми, підсилює й підкреслює гнітючу атмосферу «темного царства», де немає місця світлим почуттям і вільним думкам, де все засновано на пережитках «старого порядку» і мракобіссі. За допомогою такого новаторського підходу до зображення життя в місті Ка-Линове й конфлікту героїні з її оточенням А. Н. Островський створює самобутній театральний добуток, повний художньої сили й авторського своєрідності

Збережи - » Новаторство А. Н. Островського в драмі «Гроза» . З'явився готовий твір.

Новаторство А. Н. Островського в драмі «Гроза»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.