Мідний вершник Петербурга – Твір по добутку А. С. Пушкіна “Мідний вершник”

На думку Лотмана, театральність петербурзького простору позначається в поділі його на “сценічну” і “закулісну” частини, постійну свідомість присутності глядача й заміни існування “як би існуванням”. Глядач постійно присутній, але для учасників дії його не існує. З погляду сценічного простору, закулісне не існує, реально лише сценічне буття, а з погляду закулісного – воно гра й умовність. Той же маркіз Кюстин говорить про “безперервне позування” імператора, про постійну зміну його масок, але в жодному разі не скиданні її, для нього спостерігачі невидимі й не існують. “Потреба в залі для глядачів представляє семиотическую паралель тому, що в географічному відношенні дає ексцентричне просторове положення. Петербург не має точки зору на себе – він змушений постійно конструювати глядача. У цьому змісті й західники, і слов’янофіли рівною мірою – створення петербурзької культури” (Ю. М.Лотман, 1984,С.17). Захід для “західника” – лише ідеальна точка зору, а не культурно – географічна реальність. У той же час, слов’янофіли настільки ж умовно конструювали собі Русь як необхідну точку зору на реальний мир послепетровской європеїзованої цивілізації.

“Постійне коливання між реальністю глядача й реальністю сцени, причому кожна з реальностей, з погляду іншої, представляється ілюзорної, і породжує ефект петербурзької театральності” (Ю. М.Лотман, 1984, С.18).

Ситуація миттєвого створення міста, тобто відсутність у міста історії як такий, викликало бурхливий ріст міфології. Міф заповнював семиотическую порожнечу, і ситуація штучного міста виявлялася винятково мифогенной. Історія Петербурга невіддільна від петербурзької міфології

Pages: 1 2

Збережи - » Мідний вершник Петербурга – Твір по добутку А. С. Пушкіна “Мідний вершник” . З'явився готовий твір.

Мідний вершник Петербурга – Твір по добутку А. С. Пушкіна “Мідний вершник”





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.