Методичні поради щодо проведення уроків з вивчення казки-притчі «Маленький принц»

Мета: знайомство з біографією письменника, з його світоглядом; перший крок до його казкипритчі “Маленький принц”; виховання патріотизму, людяності, гідності.

Обладнання: фотодокументи; ілюстрації Антуана де Сент-Екзюпері до казкипритчі “Маленький принц”; плакат із фрагментами спогадів сучасників письменника про нього.

Епіграф: Людина — це сонце, почуття — його планети.

Новаліс, письменник XIII ст.

Матеріали до проведення уроку

1. Почати урок треба з біографії Антуана де Сент-Екзюпері, з його родоводу, умов життя, з країни його дитинства (замок Ла Моль, узбережжя Середземного моря, замок СенМоріс), із його захоплень живописом, літературою, квіткарством, тваринним світом, а також винахідництвом; з його веселої вдачі, незвичайної сміливості. Доцільно розповісти про навчання Антуана в Паризькій академії мистецтв (архітектура), захоплення поезією, пригодницькою літературою (Конрад), про те, як він полишив академію і потрапив до авіаційного полку, а далі — Антуан — пілот цивільної авіації, пілот поштової компанії “Аеропосталь”, начальник аеропорту в КапДжубі (авіалінія ТулузаДакар), польоти його над Сахарою, а згодом — робота Антуана пілотомвипробувачем. Варто розповісти про драматичну долю

Антуана як пілота, про аварію (і зовсім не останню), його дружбу з льотчиками Анрі Гійоме і Жаном Мермозом (тут варто прочитати фрагменти спогадів цих сміливців, що є на плакаті). Завершити розповідь треба повідомленням про перебування Антуана де Сент-Екзюпері на фронті, його польоти над небом Франції, яку він захищав від фашистських яструбів, а далі — авіачастина далекої розвідки і загибель. Розповідь має бути органічно поєднана з творчими пошуками Антуана де Сент-Екзюпері, становленням його як письменника (роман “Південний поштовий”, повість “Нічний політ”, епічний роздум “Планета людей”, казкапритча “Маленький принц”). Треба не забути про Сент-Екзюперіхудожника.

Методична примітка. Побудувати цей етап уроку можна як повідомлення заздалегідь підготовлених учнів, або як інтерв’ю з письменником, або як коментар до фотодокументів, або як зустріч друзів Антуана де Сент-Екзюпері (зустрічспогади). Може бути й учительський монолог. Але спрямованість уроку мусить бути чітко виражена; в уяві учнів має постати особистість громадянинапатріота, пілотасміливця, письменникагуманіста, оптиміста, хоч є і сумні ноти в його творах, вірного друга, шукача істини, людинознавця, романтика, миротворця.

Перший крок до казкипритчі “Маленький принц”: де і коли була написана ця унікальна за змістом і формою річ; чому письменник вирішив написати цей твір; чому він став художникомілюстратором своєї книги. Обов’язково треба прочитати посвяту (Леонові Верту), пояснивши, чому саме цій людині по святив світ твір Антуан; показати ілюстрації Антуана до “Маленького принца”.

3. Завершити урок варто запитаннями, які дозволять з’ясувати, чи досяг урок мети.

Домашнє завдання: підготувати інсценівки: “Маленький принц і троянда”, “Маленький принц і Лис”, “Маленький принц і король”, “Маленький принц і честолюбець”, “Маленький принц і ліхтарник”.

Збережи - » Методичні поради щодо проведення уроків з вивчення казки-притчі «Маленький принц» . З'явився готовий твір.

Методичні поради щодо проведення уроків з вивчення казки-притчі «Маленький принц»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.