Пісні язичницького, купальського змісту; супроводжують розваги молоді під час літнього свята Купайла, що триває всю ніч.
Купайло, за язичницькими віруваннями, - Бог шлюбу і земних плодів. У цей день земля має найбільшу силу, яку віддає цілющим травам. До схід сонця треба було збирати трави. Перед початком збирання приносили жертву землі клали хліб-сіль або монету як плату за щедрість і цілюще зілля.
Хлопці, дівчата, а також вдови до цього свята не допускалися. Вважалося, що самотність не повинна існувати: усе має бути в парі.
Купальське дійство складається з багатьох елементів: Плетіння вінків;
Запалювання вогнища і стрибання через нього; - прикрашання стрічками й віночками жіночого деревця (Марени, Купали); водіння хороводів навколо неї;
- запалювання колеса;
- спалювання солом’яної чоловічої ляльки Купала;
ворожіння;
Купання тощо. Усі ці дії супроводжувалися піснями.
Най популярнішими є пісні, що співають і сьогодні, проте в них часто вже переплутана християнська символіка з рідновірською.
Через християнський вплив їх подекуди стали називати Петрівочними (петрівчаними) піснями.
Петрівчані пісні умовно можна поділити на:
- пісні-роздуми про кохання,
пісні про нещасливу долю сироти,
пісні про складне життя невістки.
Лейтмотив цього циклу - взаємини молодих.
Головний образ більшості пісень Петрівочка, дівчина перед заміжжям. Провідні мотиви купальських пісень: Мрії дівчат про заміжжя,
- роздуми дівчат про свою долю,
Прощання з вільним життям під батьківською стріхою: восени настає пора весіль.
Ой коли ми Петрівочки (Купайлочки) діждали,
То ми її русу косу заплітали.
Тепер же ми Петрівочку (Купайлочку) проведемо,
Ми ж її русу косу розплетемо. Купальські пісні: «Заплету віночок», Ой вінку, мій вінку», «Купайло, купайло» та Ін.
Збережи - » Купальські пісні . З'явився готовий твір.