Короткий зміст “Бурлаки Дхармы” Керуака по главах

Подібно многим «бітникам» Розвівайся захоплений релігійно-філософськими навчаннями древньої Індії й Китаю. Він пише вірші й уважає себе послідовником Будди, практикує Недіяння й взыскует Самадхи – духовне просвітління, що приводить идущего щирим шляхом до нірвани. Протягом цілого року Розвівайся дотримує строгої цнотливості, тому що думає, що «любовна пристрасть – це безпосередня причина народження, що є джерелом страждання й веде до смерті». Однак, отрешаясь від феноменального миру «імен і форм», він далекий від того, щоб не зауважувати його красу, а у відносинах з людьми він намагається бути щирим і керуватися правилом, що втримується в «Алмазної сутре»: «Будь милосердним, не втримуючи у свідомості подання про милосердя, тому що милосердя – усього лише слово, і не більше».

Восени 1955 р. на одній з вулиць Сан-Франциско Розвівайся знайомиться із Джеффи Райдером, що широко відомий у колах «бітників», джазових музикантів і богемних поетів. Джеффи, син лісоруба, виріс разом із сестрою в лісі, працював на лісозаготівлях, був фермером, учився в коледжі, вивчав індійську міфологію, китайська і японська мови й відкрив для себе навчання дзен-буддизму. Відмовившись від наукової кар’єри, він все-таки підтримує зв’язок з філологами Каліфорнійського університету, перекладає вірші древніх китайських поетів, відвідує лекції в буддійській асоціації, виступає на поетичних вечорах із читанням власних віршів

Джеффи – надзвичайно популярна фігура. Його досвід зі зміненими станами свідомості, які досягаються вживанням наркотиків, весела й безтурботна вдача, дотепність, а також розкутість у звертанні з юними шукачками пригод, залученими в духовний пошук і прагнучими «рятування від прихильностей», зробили Джеффи в очах друзів і шанувальників теперішнім героєм Західного узбережжя. Це він увів у звертання вираження «бурлаки Дхармы». Все його майно вміщається в рюкзаку й складається в основному із книг на східних мовах і альпіністському спорядженні, тому що Джеффи більшу частину часу проводить вгорах.

Розвівайся й Джеффи стають нерозлучними друзями. Розвівайся поселяється в пригороді Сан-Франциско в поета Алваха Голдбука й проводить час у медитаціях, дружніх пиятиках і читанні, оскільки будинок буквально набитий книгами – «від Катулла до Эзры Паунда». Джеффи живе в милі від будинку Голдбука, неподалік від кампуса Каліфорнійського університету. Він знімає літній будиночок, внутрішнє оздоблення якого відрізняється крайнім аскетизмом: на підлозі лежать плетені циновки, а замість робочого стола – ящики з-під апельсинів

Один раз увечері Джеффи приїжджає до Рею й Алваху на велосипеді в супроводі двадцятилітньої дівчини, що називає Принцесою, щоб продемонструвати друзям елементи сексуальної практики тибетського тантризма, а коли дівчина охоче віддається йому на очах Рея й Алваха, Джеффи запрошує їх приєднатися до нього й прилучитися до практичної мудрості тантры. Розвівайся збентежений, йому давно подобається Принцеса, але він ніколи не займався любов’ю в чиєму-або присутності. До того ж Розвівайся не хоче порушувати обітниці цнотливості. Однак Джеффи переконує Рея не довіряти ні буддизму, ні якої-небудь іншої філософії, що заперечує секс

В обіймах Принцеси Розвівайся забуває про те, що виявлений мир – усього лише ілюзія й породжена неуцтвом і стражданням. Дівчина вважає себе Бодхисаттвой, тобто «істотою, що прагне до просвітління», і говорить Рею, що вона – «мати всіх речей». Розвівайся не сперечається з нею, тому що розуміє, що для юної красуні єдиний спосіб знайти Істину й злитися з Абсолютом – це участь у таємничих ритуалах тибетського буддизму, у яких вона священнодіє зі справжньою самопожертвою і явним