Концепція прокурорського нагляду на сучасному етапі | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Концепція прокурорського нагляду на сучасному етапі

Перевірка виконання законів проводиться по заявах і інших повідомленнях про порушення законності, що вимагають прокурорського реагування, а при наявності приводів - також за власною ініціативою прокурора. Прокуратура не підмінює органи відомчого керування й контролю й не втручається в господарську діяльність, якщо така діяльність не суперечить чинному законодавству (ст.19 Закону України “Про прокуратуру”).

2.2 При здійсненні загального нагляду прокурор має право:

1) безперешкодно по посвідченню, що підтверджує займану посаду, входити в приміщення державних органів, органів місцевого й регіонального самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, підпорядкованості й приналежності, у військові частини, установи без особливих пропусків, де такі уведені; мати доступ до документів і матеріалів, необхідним для проведення перевірки, у тому числі по письмовому вимозі, що містить комерційну або банківську таємницю або конфіденційну інформацію

Письмово вимагати подання в прокуратуру для перевірки зазначених документів і матеріалів, видачі необхідних довідок, у тому числі про операції й рахунки юридичних осіб і інших організацій, для рішення питань, пов’язаних з перевіркою;

2) вимагати для перевірки рішення, розпорядження, інструкції, накази й інші акти й документи, одержувати інформацію про стан законності й міри її обеспечивания;

3) жадати від керівників і колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності підпорядкованих і підконтрольних підприємств, установ, організацій і інших структур незалежно від форм власності, а також виділення фахівців для проведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз;

4) викликати посадових осіб і громадян, жадати від них усних або письмових пояснень, щодо порушень закону

При виявленні порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право:

1) опротестовувати акти Прем’єр-Міністра України, Кабінету Міністрів України, Уряду Автономної Республіки Крим, міністерств, державних комітетів і відомств, виконавчих і розпорядницьких органів місцевих Рад народних депутатів, підприємств, установ, організацій, суспільних об’єднань, а також рішення й дії посадових осіб;

2) вносити подання або протест на рішення місцевих Рад народних депутатів залежно від характеру порушень;

3) збуджувати у встановленому законом порядку кримінальна справа, дисциплінарна виробництво або виробництво про адміністративне правопорушення, передавати матеріали на розгляд громадських організацій;

4) давати приписання про усунення очевидних порушень закону;

5) вносити подання в державні органи, громадські організації й посадові особи про усунення порушень закону й сприятливих їм умов;

6) звертатися в суд або арбітражний суд із заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств і інших юридичних осіб (ст.20 Закону України “Про прокуратуру”).

2.3 Протести, приписання, подання й постанови прокурора

Протест на суперечному закону акт, приноситься прокурором, його заступником в орган, що видав його, або у вищий орган. У такому ж порядку приноситься протест на незаконні рішення або дії посадової особи

У протесті прокурор порушує питання про скасування акту або приведенні його у відповідністю із законом, а також припинення незаконної дії посадової особи, відновлення порушеного права

Протест прокурора припиняє дія опротестованого акту й підлягає обов’язковому розгляду відповідним органом або посадовою особою в десятиденний строк після його надходження. Про результати розгляду протесту в цей же строк повідомляється прокуророві

У випадку відхилення протесту або відхилення від його розгляду прокурор може звернутися із заявою в суд про визнання акту незаконним. Заява в суд може бути подане протягом п’ятнадцяти днів з моменту одержання повідомлення про відхилення протесту або витіканні передбаченого законом строку для його розгляду. Подача такої заяви припиняє дію правового акту

Письмове приписання про усунення порушень закону вноситься прокурором, його заступником органу або посадовій особі, що допустила порушення, або вищестоящому в порядку підпорядкування органу або посадовій особі, які правочинні усунути порушення

Письмове приписання вноситься у випадках, коли порушення закону носить очевидний характер і може завдати істотної шкоди інтересам держави, підприємства, установи, організації, а також громадянам, якщо не буде негайно усунуто. Приписання підлягає негайному виконанню, про що повідомляється прокуророві

Орган або посадова особа можуть оскаржити приписання вищестоящому прокуророві, що зобов’язаний розглянути скаргу в плині десяти днів. Рішення вищестоящого прокурора є кінченим. Подання з вимогами усунення порушень закону, причин цих порушень і сприятливих їм умов вноситься прокурором, його заступником у державний орган, громадську організацію або посадову особу, які наділені повноваженням усунути порушення закону, і підлягає невідкладному розгляду. Не пізніше чим у місячний строк повинні бути вжиті відповідні заходи до усунення порушень закону, причин і сприятливих їм умов і про результати повідомлено прокурор.

Колегіальний орган, якому внесене подання, повідомляє про день засідання прокуророві, що вправі особисто взяти участь у нього розгляді

У випадку порушення закону посадовою особою або громадянином прокурор, його заступник, залежно від характеру порушення закону, вносить мотивовану постанову про дисциплінарне виробництво, виробництво, про адміністративне правопорушення або про порушення кримінальної справи, відносно цих осіб

Постанова про порушення дисциплінарного виробництва або виробництва про адміністративне правопорушення підлягає розгляду повноважною посадовою особою або відповідним органом у десятиденний строк після його надходження, якщо інше не встановлено законом (ст.ст. 21-24 Закону України “Про прокуратуру”).

У цей час в Україні на овний хід реалізуються ідеї Декларації про державний суверенітет, уже другий рік діє нова Конституція України, прийнята 26 червня 1996 Верховною Радою України, іде інтенсивна робота з розробки Концепції судово-правової реформи. Все це спрямовано на те, щоб між владою й людиною перебувало ПРАВО. Реалізація цієї ідеї повинна здійснюватися через прийняття демократичних законів. Важливим аспектом цього процесу є питання про визначення місця й ролі прокуратури в системі органів державної влади

Рішення цієї важливої проблеми, у першу чергу, повинне ґрунтуватися на об’єктивній оцінці умов життєдіяльності й розвитку суспільства, потреб формування демократичної правової соціальної держави, його історичних, правових і культурних традиціях. Без належного обліку цих умов і потреб місце й роль прокуратури в суспільстві можуть бути перекручені на шкоду соціальному розвитку, що в приведе до ослаблення ролі прокуратури по виконанню її соціального призначення - здійснювати вищий нагляд за демократичною законністю вгосударстве.

У процесі побудови демократичної правової держави підлягають реформуванню державні інститути й переосмисленню - застарілі подання про забезпечення законності й зміцнення правопорядку. При цьому потрібно використовувати історичний досвід організації й діяльності прокуратури в сполученні з новими умовами розвитку суспільних відносин

Pages: 1 2 3

Збережи - » Концепція прокурорського нагляду на сучасному етапі . З'явився готовий твір.

Концепція прокурорського нагляду на сучасному етапі





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.