Комічне й трагічне в романі И. А.Гончарова “Обломів” Центральний роман творчості чудового російського письменника Івана Олександровича Гончарова захоплює читачів і донині. І не дивно! Адже “Обломова” автор писав більше десяти років, поступово вигострюючи свою майстерність, свій сло^ домагаючись разючої точності у всіх сценах. Цікава також тимчасова довжина різних частин роману
Дія його розвертається протягом восьми років, а з передісторією навіть 32 року. Перший розділ триває всього один ранок і день до п’яти годин, так. як письменник, сумлінно виконуючи своє завдання, у першому розділі знайомить нас із Обломовым, головним героєм роману. Дарування Гончарова-Романіста розкрилося в “Обломове” у всьому його багатстві, з усіма його особливостями. Величезна майстерність письменника-реаліста виявилося в побудові роману
Небагата подіями історія життя Обломова, покладена в основу сюжету роману, скоряє тонким аналізом взаємозв’язків особистої долі Іллі Ілліча з навколишньою дійсністю. Я вважаю, що “Обломів” Гончарова це роман-трагікомедія. Хоча в ньому багато трагичного, але чимало й комічних сцен, де автор сміється у весь голос. Одна з головних трагедій цього роману трагедія Обломова.
Ілля Ілліч Обломів, потомствений дворянин, парубок 33-х ліг Автор показує нам його портрет: “Це була людина середнього росту, приємної зовнішності, з темно-сірими очами, але з відсутністю всякої певної ідеї”. Автор показує нам у всіх подробицях його побут, дає нам зрозуміти, що ця людина морально гине. “По стеклах ліпилася павутина, нагодована пилом; дзеркала…
могли служити скрижалями для записування на них по пилу заміток на пам’ять”; “Лежанье в Іллі Ілліча було його нормальним станом”. Але чому ж один із кращих людей роману, морально чистих, чесних, добрих, серцевий Обломів морально вмирає? У чому причина цієї трагедії? За словами Добролюбова, Обломовка була ґрунтом, на якій росла обломовщина; мерзенна звичка одержувати задоволення своїх бажань не від своїх зусиль, а від інших, розвила в ньому апатичну нерухомість і повалила його в жалюгідний стан морального раба. У цьому і є трагедія Обломова таких парубків, ще недавно чимсь захопливий, повільно, але вірно поринає в страшну трясовину апатії
И ніхто вже не може повернути його до миру, відродити в ньому інтерес до життя. Також, я вважаю, є деякий трагізм в образі Штольца. Хоча, на перший погляд, це новий, прогресивний, майже ідеальна людина, але він нудний і жалюгідний у своїй штучності. На відміну від Обломова, серцевої людини, автор описує нам Штольца як якусь машину: “Він був весь складений з костей, мускулів і нервів, як кревний англійський кінь. Він сухорлявий
Щек у нього майже зовсім ні, тобто є кістка так мускул… колір особи рівний, смуглястий і ніякий рум’янець”. Читаючи роман, ми бачимо, що трагедія Штольца це його ненатуральність, він майже ніколи не хвилюється, не переживає якась подія сильно. Гончарів неоднозначно ставиться як до тому, так і до іншого героєві
Засуджуючи лінь і апатію Обломова, автор у щиросердності, доброті, сердечності бачить антитезу суєті й марнославству столичного чиновницького суспільства. Хоча письменник малює майже ідеально образ Штольца, у твір з оллсоч © 2005 ньому відчувається якась однобокість, неприродність. Іван Олександрович зі скепсисом ставиться до нової людини Я вважаю, що джерела трагедій обох героїв ввоспитании.
Це два зовсім різних шляхи. Обломовцы хоронителі традицій стародавності. Таке времяпровождение, яке було в Обломова, було й у його батька, діда, прадіда; і з покоління в покоління передавалася ця обломовская утопія, утопія про людину, що гармонійно співіснує із природою. Але автор показує відсталість патріархальності, майже казкову неможливість Обломовки в сучасному світі
Трагедія складається й у тім, що мрія Обломова неможлива під напором цивілізації. Провиною неприродності Штольца є також виховання, цього разу “правильне”, раціональне, бюргерське. Я вважаю, що трагедія може бути не тільки коли герой умирає, а коли він живе строго за планом, його життя розписане по мінутах. У його житті немає ніяких несподіванок, цікавих моментів. Його життя як точний графік часу відправлення поїздів на станції, а сам він поїзд, що правильно йде за розкладом, хоча й дуже гарний, але все-таки штучний
Його ідеал, якому нічого не заважало здійснитися, це досягнення матеріального статку, комфорту, особистої упорядженості. Я згодний з А. П. Чеховим, що писав: “Штольц не вселяє мені ніякої довіри. Автор говорить, що він чудовий малий, а я йому не вірю… Наполовину він складений, на три чверті ходулен”. Трагична подальша доля Захара: ж зробився жебраком
“Вся особа його начебто пропалена було багряною печаткою від чола до подборрдка. Ніс був, поверх того затягнуть синявим. Голова зовсім лиса; бакенбарди були як і раніше більші, але зім’яті й переплутані… На ньому була стара шинель, у якої бракувало однієї статі, вона був одягнений у калоші на босу ногу, у руках тримав хутряну, зовсім обтерту шапку”. Після смерті хазяїна Захарові нікуди було йти
Всі його подальші помисли були пов’язані з Іллею Ильичем. Його смерть була найсильнішим ударом по Захарові, що щиро любив Обломовано в той же час у романі є дуже багато сцен, над якими читач сміється від всієї душі, незважаючи на те, що роман був написаний багато років тому. Багато хто з них стосуються взаємин Захара й Іллі Ілліча. От, наприклад, сцена з кінця першої частини. На початку п’ятої години Захар обережно пішов будити хазяїна: “Ілля Ілліч!
А, Ілля Ілліч!”. Але хропіння тривало. Коли він нарешті докликався хазяїна, той наказав Захарові піти й заснув. У роздратуванні Захар викликує: “Знаєш ти спати! говорив Захар, упевнений, що хазяїн не чує
Бач, дрыхнет. немов опецьок осиковий!”. Але Обломів почув: “Ні, ти як сказав-те а? як ти смієш так а?”. Захар виправдується
Йому вдається підняти з постелі Іллю Ілліча, незадоволеного тим, що його розбудили. У цей момент у кімнату заходить Штольц. Або комічна сцена на початку другої частини, на обіді в Ольги. Обломів, хвилюючись, набрав стільки печива собі, що все., гості почали поглядати на нього й чекати, як він буде їх є. Дотепер читачі захоплюються чудовим романом Івана Олександровича Гончарова, у якому невіддільні від життя комічні й трагічні сцени переплітаються, вражаючи всіх
Збережи - » Комічне й трагічне в романі И. А. Гончарова “Обломів” . З'явився готовий твір.