Картина вдач у комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Картина вдач у комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»

П’єса А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» перша російська реалістична комедія. Важливе місце в ній займає викриття пороків сучасного письменникові суспільства, головну цінність для якого становлять «душ тысячки два родових» і чини. Недарма Фамусов намагається видати Софію за Скалозуба, що «і золотий мішок, і мітить у генерали». Його мало хвилює щастя дочки, вірніше сказати, він упевнений, що щастя в грошах і високому положенні в суспільстві. Словами Лізи Грибоєдов переконує нас, що не один Фамусов дотримується такої думки: «Як всі московські, ваш панотець такий: бажав би зятя він із зірками й із чинами». Відносини в цьому суспільстві складаються на основі того, наскільки багата людина. Так Фамусов, що з домашніми грубий, деспотичний, буркотливий, говорячи зі Скалозубом, додає шанобливе «-з». Що копіювання заборонене © 2005 стосується чинів, те «щоб їх добути, є багато каналів».

Скалозуб одержав орден на шию за те, що «засів у траншею». Фамусов ставить за приклад Чацкому Максима Петровича, що, щоб досягти високого положення, «згинався вперегиб». У цьому суспільстві такі низькі люди, як Молчалин, «дійдуть до ступенів відомих», тому що догоджають «всім людям без изъятья».

Один з найважливіших пороків фамусовского суспільства, проти якого повстає Чацкий, кріпосне право. Це жахаюча соціальна несправедливість, коли « арапка-дівка» так собачка значать приблизно те саме, коли людей, які не раз рятували й честь, і життя хазяїна, міняють «на борзі три собак», коли дітей відривають від батьків для участі в кріпосному балеті, а потім розпродають за борги. Селяни абсолютно безправні стосовно своїх власників: їх можуть продати, програти в карти, подарувати

Дворяни ж мають владу, що відповідає їхньому багатству, і можуть творити все, що завгодно, безнака-анно, тому що «захист від суду в друзях знайшли, у спорідненні». Вони «грабіжництвом багаті», адже фактично вони наживаються за рахунок сво- Селян, нічого не роблячи, хіба що «розливаються в бенкетах і мото- Ве». Служба для представників фамусовского суспільства це неприємний тягар, за допомогою якої можна нажитися. Вони служать не для блага Росії, а для поповнення гаманця й придбання корисних знайомств. Звичай їх такої: «підписано, так із плечей геть». До того ж, на службу надходять не завдяки особистим якостям, а завдяки сімейному спорідненню («При мені служащие чужі дуже рідкі», заявляє Фамусов).

Члени фамусовского суспільства не визнають книг: «Верб чтеньи пуття-від невеликий». Власне кажучи, вони й не розуміють змісту книг (приклад тому відкликання Загорецкого про байки). Вони вважають ученість причиною появи величезного числа божевільних. До числа їх ставляться: племінник княгині Тугоуховской, що «чинів не хоче знати», двоор0£-ный брат Скалозуба («Чин випливав йому: він службу раптом залишив Г у селу книги стало читати») і, звичайно, Чацкий. Деякі члени фамусовского суспільства навіть намагаються вимагати присяг, «щоб грамоті ніхто не знав і не вчився».

А вчителів презирливо називають побродягами. Вони бояться освіти, тому що воно внесло б зміни в застійне життя. Зате фамусовское суспільство сліпо наслідує французької культури, переймаючи його поверхневі атрибути. Так, французик з Бордоіль, приїхавши в Росію, «ні звуку російського, ні російської особи не зустрів». Росія ак начебто стала провінцією Франції: «така ж користь у дам, такі ж аряды».

Навіть говорити сталі в основному французькою мовою, заби-ая свій рідний. Фамусовское суспільство чимсь нагадує павука, що затягує \ свої мережі людей і змушує жити за своїми законами. Так, наприклад, “латон Михайлович ще в недавнім минулому служив у полицю, носився на борзому коні, не боячись вітру, тепер «здоров’ям дуже слабшав», як уважає його дружина. Єдине його заняття повторювати дует на флейті, водиночестве.

Він навіть не може по своєму бажанню виїхати в село: його дружина занадто любить бали й прийоми. Він начебто живе в неволі. Старші з дитинства вчать, як треба жити

Приклад тому завіти батька Молчалина. Молоде покоління починає дивитися на мир так само, як і старші: «Не те, щоб новизни вводили, ніколи». Члени фамусовского суспільства не можуть мати власну думку: «Можна ль проти всіх!» Так Репети-Лов, довідавшись, «що це занадто гласно», погоджується з тим, що Чацкий збожеволів. Та й хвилює всіх тільки те, «що стане говорити княгиня Марья Алексевна». Друг до друга ж вони байдужі

Довідавшись про падіння Молчалина з коня, Скалозуб цікавиться тільки тим, «як тріснувся він, грудьми або в бік». Комедія написана в 1824 році, за рік до повстання декабристів. Пороки суспільства, показані в комедії, відображають його стан напередодні повстання й проливають світло на причини останнього. Відстале суспільство «століття минулого» не бажає визнати зміни, що відбуваються у світі, але непримиренно до вільного життя. Зіткнення неминуче…

Збережи - » Картина вдач у комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму» . З'явився готовий твір.

Картина вдач у комедії А. С. Грибоєдова «Горі від розуму»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.