Філософська глибина великого утвору Ґете «Фауст»

Філософську глибину великого утвору Ґете, як ми знаємо, оцінили такі видатні мислителі епохи Ґете, як Шеллинг і Гегель. Але вони обмежилися короткими судженнями загального характеру. Тим часом широкі кола читачів відчули, що «Фауст» вимагає роз’яснень як у цілому, так і вчастностях.

Ще до появи закінчення стали виходити книги, що містять тлумачення першої частини й припущення, що висловлювали, про подальший розвиток сюжету. Так, уже в 1824 р. К. Ф. Гешель опублікував твір «0„Фаусте” Ґете і його продовженні». У наступному році X. Ф. В. Хинрихс виступив з «Эстетическими читаннями про „Фаусте” Ґете як досвіді обґрунтування наукового судження про мистецтво». В 1830 р. оприлюднив свої «Лекції про „Фаусте” Ґете» Ф. А. Раух, а слідом за ним К. Ф. Гешель, знаючи вже надруковану «Олену» і ще один уривок другої частини, надрукував сочинелие із крикливою назвою: «Глас герольда про „Фаусте” Ґете, про обидві частинах і з особливим розглядом заключної сцени першої частини» (1831). Серед перших тлумачень «Фауста» був також Карл Эрнст Шубарт. Ще студентом ол захопився Ґете й ретельно вивчав його. Перший твір про нього він написав 22-х років, воно вийшло в 1818 р. Два роки через він опублікував книгу «До оцінки „фауста”» (Бреславль, 1820). Свій твір він підніс Ґете, коли відвідав його в Ієні. Ґете благоволив Шубарту за його знання античної класики й навіть листувався з ним зрідка. Коли ПРО надіслав Ґете свої «Лекції про „фаусте”» (Берлін, 1830), Ґете обережно натякнув йому: «Мене завжди вражає, як впливає цей дивний добуток і до яких міркувань воно подає привід». Зовсім очевидно, що Ґете був здивований тлумаченням його добутку, що розвивав Шубарт.

По Шубарту, «Фауст» написаний з метою виправдання бога. Боротьба добра й зла у світі в холечном рахунку веде до торжества добра, і, загалом, трагедія й Ґете підтверджує ідею Лейбница, що усе на краще в цьому світі. В 1836 р. Хайнрих Дюнцер виступив з полемічним твором «Про єдність і цілісність „фауста” Ґете на противагу його супротивникам». Утвір Ґете перейнято єдиною ідеєю, затверджує Дюнцер. Вона виражена в «Пролозі на небі» у словах Добродії:

  • …людина, копь він до добра йде,
  • И в оманах до нього шляхи знайде
  • Переклад Н. Голованова.

Згодом X. Дюнцер лоложил багато праці на коментування всіх творів Ґете й випустив у світло докладне тлумачення «Фауста» (1850), багато разів, що перевидавалося на протязі другої половини ХІХ в. Так почалася історія осмислення «Фауста». За останні півтора сторіччя з’явилася безліч праць. Один тільки бібліографічний список їх перевищує по обсязі цю книгу, И це не дивно. Утвір Ґете незвичайно багато ідеями й образами, що викликають на серйозні міркування про життя, про її зміст, про природу людини, про його особисте й суспільне буття

Збережи - » Філософська глибина великого утвору Ґете «Фауст» . З'явився готовий твір.

Філософська глибина великого утвору Ґете «Фауст»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.