Театр абсурду - одне ІЗ самих яскравих явищ у літературі середини XX століття. Творчість С. Беккета, Э. Ионеско, А. Адамова, Ж. Жені перевернуло всі подання про сутність і форми театрального мистецтва. Мир у добутках театру абсурду з’являється алогічним, глобально безглуздим, що супроводжується почуттям розпачу, безвихідності, відчуттям краху всіх світоглядних підходів і трактувань сучасного буття людини
Діалоги персонажів безглузді й безглузді, трагізм цієї абсурдності передається через повсюдне використання прийомів гротеека, абсурдизации, іронічного сміху. Людина мислиться як жалюгідна й безпомічна істота, що трепится перед особою всесвітнього хаосу. Э. Ионеско називав свій театр «антитематичним, антиідеологічним, антиреалістичним».
Оскільки сучасний мир перебуває в стані розпаду, то на сцені повинен запанувати розпад тотальний: слова, дії, характерів, обставин, драматургічних канонів, жанрів і стилів
Можна виділити ряд рис естетики й позтики театру абсурду: звичайна відсутність сюжетної лінії; замість її використаються цикли «вільно поточних образів», які впливають на те, як публіка інтерпретує п’єсу; у центрі уваги перебуває незбагненність миру або спроба раціоналізувати ірраціональний, неупорядкований мир; мова виступає як перешкода спілкуванню, що, у проспіваю чергу, у ще більшому ступені ізолює індивіда, у такий спосіб роблячи мовлення практично марної
Інакше кажучи, абсурдистская п’єса створює середовище, у якій люди є самотніми, схожими на клоунів персонажами, що бредуть по життю тому, що не знають, що ще можна робити. Часто персонажі залишаються разом тільки тому, що бояться залишатися на самоті в такому незрозумілому світі. Розуміння С. Беккетом цієї філософії найкращим способом описує те, як ми повинні сприймати наше існування: «Немає нічого більше реального, чим Ніщо». С. Беккет - письменник, драматург, есеїст, один із творців театру абсурду
Лауреат Нобелівської премії по літературі (1969). У п’єсі «Чекаючи Годо» (1953) контрапунктом міркувань є думка про те, що немає нічого більше реального, чим Ніщо. Дія в цій п’єсі зводиться до очікування якогось Годо, а персонажі Володимир і Естрагон нічого не знають, нічого не пам’ятають, нічого не вміють, вони не діють посередині абстрактного, химерически порожнього пейзажу. Виходячи з етимології (від англ. God - Ніг), Годо може бути витлумачений і як вище буття, і як незбагненний сенс життя, і як сама смерть. Годо так і не з’являється. Здається, що час зупинився, але воно продовжує свій непідвласний розуму хід, залишаючи незгладимі сліди старіння, фізичного й духовного каліцтва
Ця п’єса-притча оповідає про пародійну варіацію гамлетівського питання «бути або не бути», перетвореного в «чекати або не чекати». Сценічні діалоги характеризуються десемантизацией мовлення, розстикуванням мови й реальності. Персонажі С. Беккета - два індивіди, оказавшиеся й центрі непізнаваного миру. П’єса «Чекаючи Годо» - про непевність і розчарованість, які випробовують Додо й Гого під час свого нескінченного очікування в безмежному часі. Трагічні теми розпачу, самітності, відчуження, самовідчуження, загибелі вирішуються у творчості С. Беккета в стилі клоунади. Запозичені в цирку й мюзик-холу жест, трюк, жонглювання предметами демонструють незручність, непристосованість персонажів, що повторюють ті самі провідні до лиха помилки
Збережи - » Естетика й поетика європейської драми абсурду . З'явився готовий твір.