Буддизм – релігійно-філософське навчання

Як уже згадувалося, навчання Хинаяни передавалися 18 різними школами, які розвилися історично в результаті церковних Соборів, що виникали в ході, розбіжностей. У повному обсязі до нашого часу збереглася традиція Тхеравади, або “Навчання старійшин”.

У наші дні вона поширена в Південно-Східній Азії, особливо в Шрі-Ланці (Цейлон) , Мьянмаре (Бірма) , Таїланді, Кампучии (Камбоджа) і Лаосі. У Шрі-Ланку й Мьянмар навчання цієї школи потрапили в середині III в. до н.е. за допомогою індійського короля Ашоки. У більше пізній період в обох цих країнах відчувалися впливи навчань Махаяни, включаючи тантру, що потрапили сюди зі східної Індії, однак ці впливи були незначними. У середині XI в., коли було побудоване буддійське місто Паган, у Мьянмаре відбулося відродження традиції Тхеравади.

До початку XIII в. Таїланд складався з декількох невеликих королівств, що випробовували певні буддійські впливи з боку сусідніх з ним Мьянмара й Кампучии. Після об’єднання країни в середині XIII в. король запросив зі Шри Ланки представників традиції Тхеравади. В XVIII в. Шрі-Ланка звернулася до Таїланду з метою відродження спадкоємних ліній присвяти в чернечий сан, що ослабшали за період колоніального правління європейців

Першою індуїстською державою Південно-Східної Азії в 1 в. н.е. було Кхмерское королівство (Кампучия) . Його влада поширювалася на Кампучию, Південний В’єтнам, Таїланд, Малайський півострів. До кінця IV в. у цьому регіоні широко поширилися Махаяна, індуїзм, а також, до деякої міри, Тхеравада. Потім пішов період занепаду, після чого буддизм досяг розквіту в IX в. Наприкінці XII в. і на початку XIII в. один із кхмерских королів, що робили заступництво Махаяне, побудував величезний комплекс храмів в Ангкоре. У середині XIII в. Таїланд захопив Кампучию й з тих пор там переважає традиція Тхеравади.

У середині XIV в. член королівського прізвища, що правило в Лаосі, перебував у вигнанні в Кампучии. Повернувшись на батьківщину й ставши королем, він поширив там традицію Тхеравади. Раніше, в 1 і II вв. до н.е., Тхеравада потрапила в північний В’єтнам морським шляхом безпосередньо з Індії, однак незабаром неї витиснула китайська форма Махаяни. В II – III вв. Тхеравада з Індії потрапила в Індонезію, причому як і в Кампучии тут домішувалися деякі елементи Махаяни й індуїзму. Однак незабаром Махаяна знову стала переважною формою буддизму в цій країні. Трохи пізніше я більш докладно зупинюся на історії буддизму у В’єтнамі й Індонезії

Така загальна схема поширення Тхеравади в Південно-Східній Азії. В основному вона поширювалася з Індії в Шрі-Ланку й Мьянмар, у більше пізніше час зі Шрі-Ланки назад у Мьянмар і Таїланд і, нарешті, з Таїланду в Кампучию, а звідти Влаос.

Як я вже згадував, навчання Тхеравади були записані мовою впали, одній з індійських мов, більше розмовному, чим санскрит. У кожній з названих країн мовою впали читають ті самі тексти, відомі як Трипитака, або “Три кошики”. Однак у кожній країні для їхнього запису використовується місцевий алфавіт

У країнах, де одержали поширення навчання школи Тхеравади, існує єдина система чернечих обітниць: традиції жіночої слухняності й чернецтва не одержали розвитку, незважаючи на наявність у рукописах текстів обітниць для черниць

Характерна риса буддизму полягає в його пристосовності до культур різних країн, де він одержав поширення. Наприклад, у той час як у всіх країнах чернечі обітниці приймаються на все життя, у Таїланді виник звичай прийняття обітниці на певний строк. На початку XIV в. король Лугай протягом трьох місяців вів чернече життя в одному із чоловічих монастирів, що поклало початок унікальному тайському звичаю, відповідно до якого чоловіка мають право приймати чернечі обітниці на короткий час. У Таїланді є люди, що регулярно приймають обітниці на рік або на кілька місяців. Нічого подібного ми не знаходимо в жодній буддійській країні. Більше того, тайській культурі властив віра в парфумів. У цьому контексті буддизм використовувався в такий спосіб: ченці начитували різні священні тексти, щоб захистити людей від злих парфумів. Ченці вважалися вибраними й високо шановними людьми, що одержували їжу у вигляді милостині, населення віддано підтримувало їхніми регулярними приношеннями. Оскільки будь-яка людина могла стати ченцем, хоча б на короткий час, це ніколи не розглядалося як економічно тяжке явище. З іншого боку, у Шрі-Ланці традиція Тхеравади найчастіше має науковий характер

Pages: 1 2 3

Збережи - » Буддизм – релігійно-філософське навчання . З'явився готовий твір.

Буддизм – релігійно-філософське навчання





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.