Аналіз епізоду з III акту п’єси М. Горького «На дні» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Аналіз епізоду з III акту п’єси М. Горького «На дні»

«Ти - вір!» Він не бачить для людей іншого полегшення чим мрії й ілюзії. Вся філософія Луки стисла в одному його виреченні «У що віриш, то і є» Умираючій Ганні старий радить не боятися смерті вона адже несе спокій, якого вічно голодна Ганна ніколи не знала

Спившемуся Акторові Лука вселяє надію на лікування в безкоштовній лікарні для алкоголіків, хоча знає, що такої лікарні ні, а Ваську Попелу говорить про можливість почати нове життя разом з Наташей у Сибіру. Одним з ідейних центрів п’єси стає оповідання мандрівника про те, як він урятував двох випадних каторжників. Це відбулося, коли він служив сторожем на дачі в одного інженера під Томськом Холодної зимової вночі проникнули злодії на дачу Лука змусив їх покаятися пошкодував, нагодував Він говорить «Гарні мужики!»

Не пошкодуй я їх вони б, може, убили мене алі ще що. А потім - суд, так в’язниця да Сибір що користі? В’язниця - добру не вчить, і Сибір не навчить а людина - навчить да Людина- може добру навчити дуже просто1» Та ж думка про велику силу добра звучить і в його оповіданні про «праведну землю» Жив один бедний людина, жив він погано, але не сумував, терпів і мріяв кинути це життя й піти об праведну землю «Повинна, говорив, бути на світі праведна земля в тої, мов, землі - особливі люди населяють гарні люди1 друг дружкові вони поважають, друг дружку - із просто -допомагають і все в них славно-добре» .У самі важкі мінути життя підтримувала цієї людини думка про «праведну землю» Він говорив собі «Нічого! Потерплю! Ще трохи - почекаю а потім - кину все це життя й

- піду в праведну землю. Одна в нього радість була - земля ця » Жив він у Сибіру. Там він познайомився із засланим ученим і попросив його показати на карті, де перебуває ця сама праведна земля «Учений книги розкрив, плани розклав дивився-дивився - немає ніде праведної землі! Все верно, всі землі показані, а праведної - немає!» Не повірила людина цьому вченому. Як же так « жив-жив, терпів-терпів і все вірив - є а за планами виходить - немає!» Розлютився він на вченого, дав йому у вухо, а потім пішов додому - і повісився повчальний зміст. Слухачі перейнялися співчуттям до бідної людини, чиї надії не виправдалися Наташа робить висновок «Шкода людин-те. Не стерпел обману ». Попіл говорить « Н-Так от ті й праведна земля не виявилося значить » Ці слова наводять на думку що й Наташа й Попіл теж були готові повірити в існування такої землі, де могли б знайти пристановище й роботу Він говорить Наташе, «Я - грамотний буду працювати. От він говорить (указує на Луку) - у Сибір-Те по своєї волі треба йти. Їдемо туди, ну Ти думаєш - моє життя -непретитмне? Я не каюся в совість не вірю

Але я одне почуваю треба жити інакше! Краще треба ЖАХ! Треба так жити щоб самому себе можна мені було поважати » Притча, розказана Лукою, мала сумний кінець. Цим Лука як би підготовляв своїх слухачів до того, що багато чого з того, про що мріють Настя, Наташа, Актор Барон, Кльош Попіл може виявитися утопією, недосяжною надією. Насіння посіяні Лукою, упали на благодатний ґрунт. Актор у хвилюванні збирається шукати міфічне місто з мармуровою лікарнею для алкоголіків. Попіл, переконаний старим що потрібно їхати в Сибір, мріє піти від реальної дійсності у фантастичне царство справедливості й повести за собою чисту Наташу Нещасна Ганна намагається возлюбить перед смертю загробний мир. Настя вірить в «теперішню любов» і чекає її Лука вміло використовує те яскраве що збереглося ще у свідомості цих людей щоб розцвітити прикрасити навколишній світ. Коли ж починається катастрофа надій, вона непомітно зникає Фінал настільки ж трагичен як і в притчі про «праведну землю». Кінчає життя самогубством Актор, арештований Попіл за вбивство Костилева, глибоко нещасна й зіпсована життя Наташи, умирає Ганна. Під завісу третього акту нестямно кричить збожеволіла покалічена Наташа «Беріть їх судите їх. Візьміть і мене, у в’язницю мене Христа заради у в’язницю мене! » У п’єсі «На дні» Лука виступає як не просто утішник. Він філософськи обґрунтовує свою позицію. Головна думка горьковского персонажа полягає в тому, що врятувати людини й навчити добра може не насильство не в’язниця, а тільки добро

Збережи - » Аналіз епізоду з III акту п’єси М. Горького «На дні» . З'явився готовий твір.

Аналіз епізоду з III акту п’єси М. Горького «На дні»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.