Адміністративно-правовий статус релігійних суспільних об’єднань | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Адміністративно-правовий статус релігійних суспільних об’єднань

Таким чином, нормами адміністративного права регулюються наступні суспільні відносини в сфері конфесіональної діяльності:

При визначенні статусу релігійної організації як юридична особа. Необхідним умовам цивільної й адміністративної правоздатності релігійного об’єднання є державна реєстрація, а в деяких випадках і наділення організації правомочиями ліцензіата;

У процесі ліквідації конфесіонального об’єднання, заборони його діяльності або контролю за ним. Як особливий різновид контрольних функцій можна розглядати обов’язок зареєстрованого (централізованого або місцевого) релігійного об’єднання щорічно представляти в орган юстиції відомості про продовження своєї діяльності;

При наділенні релігійних організацій правом власності на культові будинки й спорудження;

При здійсненні священнослужителем світських прав і обов’язків, насамперед військового обов’язку. Глава держави наділяється правом представляти священнослужителям відстрочку від призову на військову службу й звільняти від військових зборів у мирний час;

При здійсненні релігійних обрядів і церемоній. Мова йде про порядок здійснення обрядової діяльності в пенітенціарних установах, Збройних Силах РФ і відомчих військових формувань

Органи виконавчої влади контролюють відповідність федеральному законодавству внутрішніх установлень релігійних організацій, насамперед уставів. Так само виконавча влада взаємодіє з конфесіональними об’єднаннями при визначенні статусу установ релігійного утворення. Релігійне утворення або його основи можуть бути отримані не тільки в установах конфесіонального утворення, але й у державній або муніципальній освітній установах

Адміністративно-правова специфіка в сфері майнових відносин проявляється, насамперед, в участі органів виконавчої влади при закріпленні прав власності, оренди й інших прав конфесіональних об’єднань на молитовні будинки, де адепти даного віросповідання проводять богослужіння або релігійні збори. Досить розповсюдженої залишається практика надання органами виконавчої влади релігійним об’єднанням окремих правомочий власника відносно об’єктів релігійного призначення. Найчастіше ці об’єкти передаються об’єднанням у користування, або в спільне користування з органами системи Мінкультури.

Передача державної власності у власність релігійних об’єднань найчастіше виробляється на основі рішення органа виконавчої влади, причому регламентація порядку відчуження майна релігійного призначення, що ставиться до федеральної власності, перебувати у винятковій компетенції федерального Уряду

Органи виконавчої влади в деяких випадках беруть участь в урегулюванні деяких обрядових особливостей віросповідання, наприклад таємниці сповіді, охоронюваної законом. Слідчі дії, передбачені УПК, не застосовуються до священнослужителів, яким стали відомі які-небудь обставини зі сповіді громадянина. Таким чином, священнослужитель має імунітет у сферах карної, цивільної, адміністративно-правової юрисдикції

Адміністрація лікувальних установ, будинків для людей похилого віку й інвалідів, дитячих будинків і інтернатів, місць попереднього висновку й відбування покарання (включаючи штрафні ізолятори й приміщення камерного типу) зобов’язана забезпечити громадянам умови для здійснення їхнього права на волю віросповідання, наприклад представити окремі приміщення для обрядових таїнств, постачити необхідною релігійною літературою, предметами культу

Вищевказані обов’язки поширюються на системи багатьох федеральних міністерств і відомств, що володіють власними лікувальними й соціально-реабілітаційними установами, а також на всю підвідомчу МВС Росії пенітенціарну систему. Однак більшість із цих обов’язків не поширюється на військові частини так званих «силових» міністерств і відомств

Органи виконавчої влади й релігійні об’єднання взаємодіють у процесі викладацької, наукової й іншої творчої діяльності, здійснюваної в системі державного утворення. У системі державного утворення допускається викладацька діяльність священнослужителів по религиоведению без здійснення релігійних обрядів, а відповідні дисципліни можуть входити в навчальні програми освітніх установ. Природно, що реалізація цих прав неможлива поза спільною участю світської й духовної влади в розробці религиоведческих навчальних програм підготовки й виданні відповідних навчальних посібників. Обмеження прав громадян на прилучення до духовних підвалин віровчення тої або іншої конфесії, передбачені Законом про волю віросповідань, поширюється тільки на державну систему утворення. Незважаючи на те, що Закон поширює «волю думки й релігії» також і на неповнолітніх, практично вони не мають змоги участі в сакральних обрядах у державних освітніх установах і, тим самим, не в змозі реалізувати своє конституційне право релігійного сповідання

Органи державної влади правочинні здійснювати контроль за дотриманням федерального законодавства про волю віросповідань. Здійснення функцій органами виконавчої влади спричиняє й виникнення адміністративно-правових відносин з відповідним конфесіональним об’єднанням. Контроль федеральних міністерств і відомств - найважливіший елемент компетенції федерального органа виконавчої влади. Контрольні функції посадових осіб носять державний характер - вони здійснюються від імені й у межах компетенції відповідних міністерств і відомств

Слід зазначити, що світські влади не завжди дотримуються принципу «нейтрального» відношення до релігійних об’єднань. Держава визнавала й визнає значимість Російської Православної Церкви в становленні й розвитку Російської державності. РПЦ являє собою єдиний суспільний інститут, що зберіг протягом тисячоріч історії Батьківщини підвалини віросповідання й канонічну організацію. «Нейтральне» відношення держави до РПЦ неможливо, оскільки для цього довелося б відмовитися від багатовікових традицій, втілених у державно-правових інститутах. Це підтверджує й участь вищих ієрархів Російської Православної Церкви в офіційних державних акціях, насамперед у церемонії вступу на посаду першого всенародно вибраного Президента Росії 7 серпня 1996 р.

«24 травня 2002 р. під час громадських-суспільних-церковно-суспільних торжеств на честь святих рівноапостольних Кирила й Мифодия Митрополит Смоленський і Калінінградський Кирило благословив нового губернатора Смоленської області В. Н. Маслова… Не раз і колись влада на федеральному й регіональному рівні офіційно визнавала привілейований статус РПЦ. Але цього разу обертає на себе увага форма такого визнання: при вступі на посаду вища особа суб’єкта Російської Федерації прийнялася благословення від церкви». Частина 4 ст. 4 Федерального закону «Про волю совісті й релігійних організацій» прямо забороняє супроводжувати діяльність органів державної влади публічними релігійними обрядами й церемоніями. Обряд церковного благословення, спеціально присвяченого до вступу на посаду, не може вважатися особистою справою приватної особи. В. Н. Маслова: він прийняв благословення як особа, що вступає в посаду губернатора

Досить часто в останні роки керівники й політики вищої ланки нашого відповідно до Конституції РФ світської держави привселюдно демонструють свою підтримку традиційним конфесіям, але особливо помітно виражена підтримка Російської православної церкви

Розглядаючи суспільні об’єднання як один із суб’єктів адміністративного права, варто підкреслити, що це один з фундаментальних конституційно-правових інститутів. Норми про суспільні об’єднання втримуються в ч. 4, 5 ст. 13; ч. 2 ст. 19; ч. 1 ст. 30; ч. 2 ст. 46 Конституції російської Федерації. У цих статтях дана загальна характеристика суспільних об’єднань як суб’єкта російського права. Більше розгорнута характеристика суспільних об’єднань як суб’єкта адміністративного права втримується у Федеральному законі від 19 травня 1995 р. «Про суспільні об’єднання», що є базовим законом, що регламентує організацію, статус і діяльність суспільних об’єднань; а також в інших федеральних законах, нормативно-правових актах, а також уставах сполучників, асоціацій і інших об’єднань громадян

Pages: 1 2 3

Збережи - » Адміністративно-правовий статус релігійних суспільних об’єднань . З'явився готовий твір.

Адміністративно-правовий статус релігійних суспільних об’єднань





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.